گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

خلاص شدن از شر تبلیغات پیامکی مزاحم (بخش دوم)

بدون دیدگاه

ماه گذشته در مورد خلاص شدن از شر پیامک های تبلیغاتی یا همون اسپم ها نوشتم و اینکه از نرم‌افزار Textra SMS استفاده میکنم و توصیه کردم که دوستان هم استفاده کنند. اما با‌ گذشت یک ماه از اون پست و تجربه‌ای که از این نرم‌افزار بدست آوردم باید بگم که کاستی هایی داره و باید نرم‌افزار دیگه ای را جایگزین کنم.

نرم افزار BlackList

قبل از اینکه به کاستی های نرم‌افزار Textra اشاره کنم باید یک ماشاالله درست و حسابی به خدماتچی های ارزش افزوده پیامک (خدایی این‌ها اصلاً منظور ارزش افزوده را درست درک نکردند) بگم که کولاک کردند و توی این یک سالی که پیامک تبلیغاتی را غیر فعال کرده بودم فکر نمیکردم تا این حد خدماتشون را گسترش داده باشن.

از اونجایی که قصد نقد Textra را ندارم به مشکل اصلی می پردازم ! در‌ واقع اگر بخواهیم هر شماره ای را به صورت جداگانه Blacklist کنیم حالا حالا ها باید Blacklist کنیم. من توی این یک ماه روزی ۵ یا ۶ شماره جدید را Blacklist میکردم اما تمومی نداره ! پس باید نرم‌افزار بتونه شماره هایی که مثلاً با 983000+ شروع میشه را Block کنه. در‌ واقع بتونه بر حسب شماره فیلتر کنه. علاوه بر این باید یک Whitelist یا Exclude List داشته باشیم که شماره های خاصی که توی این فیلر ها قرار میگیرند را مجاز کنیم مثلاً ما که نمیخوایم شماره 200090 را فیلتر کنیم ;).

پس از بررسی های زیاد ، نرم‌افزار رایگان مناسبی برای این کار پیدا نکردم غیر از یک نرم‌افزار که نسخه رایگان و پولی داره و اگه بخواین Whitelist داشته باشین باید نسخه پولی را بخرین. نام این نرم‌افزار Blacklist Pro هستش. نرم‌افزار را نصب کردم و فیلتر های مورد نظرم را انجام دادم و نتیجه بسیار خوب و عالی بود.

این نرم‌افزار علاوه بر SMS امکان Block کردن تماس های صوتی ، فیلتر پیامک ها بر اساس وجود یک متن خاص و حتی امکان فیلتر بر اساس RegEx هم داره (این یکی خیلی به کار میاد و توی همین پست اگه ازش استفاده کردم مینویسم).



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *