گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

خلاص شدن از شر تبلیغات پیامکی مزاحم یا همون اسپم

بدون دیدگاه

یکی از مشکلاتی که در زمینه خدمات تلفن همراه بین همه اپراتور ها مردم را کلافه کرده پیامک های تبلیغاتی یا همون اسپم ها هستند که با نقض حقوق اولیه کاربران اپراتور ها توسط خود همین اپراتور ها یا شرکت های تبلیغاتی وابسته و غیر وابسته برای سیم کارت ها ارسال میشه و حالا بگذریم اطلاعات شخصی کاربران که مثلاً کجا زندگی میکنند یا چه شغلی دارند چطور به دست تبلیغاتچی های سود جو رسیده.

پیامک اسپم تبلیغاتی

مورد دیگه سطح فرهنگی مردم جامعه هست که هر کسی توی هر شغلی به خودش اجازه میده برای من و شما پیامک انبوه بفرسته و امکان حذف شدن از لیست را هم فراهم نمیکنه ! این دیگه یک موضوع فرهنگی هستش که واقعاً نمیشه به اپراتور یا شرکت های تبلیغاتی خورده گرفت.

البته در حال حاضر میشه از اپراتور خودمون با ارسال دستور یا پیامکی بخواهیم که این تبلیغات برای ما نیاد و من از همون یک سال و خورده‌ای پیش این کار را انجام دادم اما سه تا مشکل وجود داره :
یکی اینکه با وجود درخواست من بابت دریافت نکردن هرگونه پیامک تبلیغاتی باز هم انواعی از این پیامک ها از طرف خود اپراتور (مثل همراه بهاری و این مزخرفات) ارسال میشه یا مثلاً برنامه نود با وجود اینکه پیش شماره ۲۰۰۰ داره باز هم پیامک هاش دریافت میشه (البته این خوبه ها ;)).

دوم اینکه این جلوگیری فقط در مورد پیش شماره های مربوط به ارائه دهندگان خدمات پیامک انبوه مثل ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ هستش و مثلاً اگه کسی با یک خط معمولی اقدام به ارسال پیامک انبوه کنه اپراتور نمیتونه تشخیص بده که داره اسپم ارسال میشه.

سوم اینکه شرکت و ارگان هایی هستند که برای اطلاع رسانی های منطقی و مورد درخواست خودمون اقدام به ارسال پیامک از طریق همین پیش شماره های ارسال انبوه میکنند و با درخواست غیر فعال کردن پیامک های تبلیغاتی این نوع پیامک ها هم که اسپم نیستند و گاهی هم خیلی برای ما مهم هستند قربانی میشوند.

اما راه حل چیست ؟
راه حل خیلی خیلی ساده هستش (البته برای کسانی که گوشی هوشمند دارند) و جالبه تا به حال به فکر خودم نرسیده بود و توی وبلاگ یکی از دوستان اشاره شده بود. حتماً هستند برنامه‌های جایگزین مدیریت پیامکی که شرکت های دیگه برای گوشی ها تولید کرده‌اند که علاوه بر امکانات بیشتری که میدهند امکان لیست سیاه کردن شماره هایی برای دریافت پیامک را هم دارند !

با کمی جستجو به خواسته مورد نظر میرسیم که خوب اولین پیشنهاد چون پولی بودش و من نرم‌افزار رایگان میخواستم یعنی GoSMSPro از انتخاب ها خارج میشه و میرم سراغ پیشنهاد بعدی یعنی Textra SMS که این قابلیت Block کردن یا لیست سیاه کردن را به تازگی اضافه کرده و چون بعد از نصب ، رضایت نسبی حاصل میشه از نصب و بررسی Chomp SMS و Handcent SMS و چند تا برنامه دیگه منصرف میشم.

کار با Textra SMS خیلی راحته و کافیه انگشتم را روی پیامکی که دیگه نمیخوام از فرستندش پیام بگیرم نگه دارم و از منو Options گزینه Block یا Add to blacklist را انتخاب کنم. اینطوری هر پیامک دیگه ای که از این فرستنده بیاد فوراً حذف میشه و اصلاً گوشی به من اطلاع نمیده. هر زمانی هم خواستم نظرم را عوض کنم در قسمت Settings میتونم شماره را از لیست سیاه حذف کنم.

امیدوارم شما هم از این برنامه استفاده کنین و دعاش را به جون ما بکنید. یادمون باشه ما میتونیم اولین نفری باشیم که در تغییر فرهنگ‌های غلط گام بر میداره و لازم نیست چون همه میفتند توی چاه ما هم بیفتیم ! ارسال اسپم تبلیغاتی کار آدم‌های بی‌فرهنگ و بی مسئولیت هستش و این شما هستید که انتخاب میکنید چی باشین.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *