گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

یک کپی دیگر از سریال تلویزیونی آمریکایی در شبکه سه ایران

بدون دیدگاه

امشب اولین شب رمضان هستش و سریال های ماه مبارک رمضان هم مثل سال‌های قبل آغاز شد. با توجه به تب جام جهانی و لیگ جهانی والیبال فقط تونستم سریال هفت سنگ را ببینم. سریالی که یک اسم ایرونی داره اما در ۱۰ دقیقه اول سریال نشون میده که عجب کپی نسبتاً کاملی از سریال محبوب و معروف Modern Family هستش البته به سبک و سیاق ایرونی.

سریال هفت سنگ

راستش اینکه یک کشور از سریال موفق یک کشور دیگه کپی کنه اصلاً بد نیست و خود آمریکایی ها هم توی هالیوود و هم توی تلویزیون از سریال های موفق اروپایی کپی کرده اند. ترک ها هم اخیرا به شدت این کار را انجام میدهند تا جایی که کپی های کاملی از Revenge یا Desperate Housewifes ساخته اند. اما توی تلویزیون ایران این موضوع کمی قابل تأمل هستش.

توی تلویزیونی که برنامه فرهنگی ساخته میشه که کلاً جامعه آمریکا و غربی ها مریض هستند و نباید ساخته‌های فرهنگی و غیره اونها را نمایش بدیم حالا چی شده از روی یک سریال که حتی یک قسمتش هم نمیشه توی تلویزیون ایران نشون داد کپی کرده‌اند ! یعنی واقعاً تا این اندازه نسبت به محصولات موفق تلویزیونی ساخته شده در آمریکا نا آشنا هستند و حتی یک مشاور ندارند که براشون توضیح بده آخه این‌ کهاز دسته همون سریال هایی هست که علیه اونها برنامه تولید میکنیم ؟!

نکته دیگه اینجاست که این اولین مورد نیست و یکبار هم یک کپی واقعاً مزحک از روی سریال Weeds ساخته شد که دقیقاً مثل Modern Family امکان نمایش توی تلویزیون ملی را نداره. قطعاً برنامه ساز ها و تولید کننده ها یادشون رفته تلویزیون در سال‌های گذشته آثار بسیار خوبی مثل میوه ممنوعه ، زیرزمین ، او یک فرشته بود ،‌ صاحبدلان ، ساختمان پزشکان و … داشته و حالا به فکر کپی از روی سریال های آمریکایی افتاده.

من میدونم شاید خیلی این موضوع به خاطر عدم شناخت مخاطب های ایرانی از سریال های آمریکایی در سطح جامعه مطرح نشه و شاید آخر ماه رمضان به عنوان بهترین سریال هم انتخاب بشه که اونوقت باید گفت Modern Family به این افتخار رسیده.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *