گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

کمپین قلم فارسی آزاد

بدون دیدگاه

توی ایران خیلی کم اتفاق میفته که کمپین مهم و جالبی را شاهد باشیم اما این مورد قطعاً ارزش نشر و پرداخت بهش را داره. خیلی از دوستان وبلاگ‌نویس در موردش نوشتن اما من هم به عنوان یکی از حامیان در موردش مینویسم تا شاید اثر کوچکی در خوانندگان وبلاگ خودم داشته باشه.

یکی از مهمترین سرمایه های هر ملتی رسم الخط یا شیوه نوشتار اون ملت هست که البته فارسی زبانان در زمینه خط فارسی سرآمد هستند (به نظر من) و هنر خطاطی در میان ایرانیان بسیار ارزشمند هستش. اما در زمینه کامپیوتر و وب با وجود اینکه چند سالی میشه از قلم های فارسی غیر Tahoma مثل فونت همین وبلاگ که با DroidNaskh هست استفاده میشه ولی همچنان یکی از معضلات اصلی وب برای فارسی زبانان نداشتن یک قلم منطبق بر اصول نوشتار فارسی هست که مشکلات مرسوم دیگر قلم ها را نداشته باشه.

اخیراً کمپینی برای تولید قلم فارسی آزاد به راه افتاده و سعی به تولید یک قلم فارسی مناسب برای دستگاه‌های دیجیتال داره که توضیحات بیشتر را میتونید اینجا بخونید. این کمپین نیاز به جمع آوری ۱۰ میلیون تومان پول داره تا بتونه کارش را شروع کنه. من به عنوان یکی از علاقه‌مندان به پروژه های آزاد و ارزش‌های ملی خودم ،‌ از این کمپین حمایت کردم. امیدوارم شما هم هر اندازه که میتونین از این کمپین حمایت کنین.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *