گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

کتاب ملت عشق (چهل قانون عشق)

بدون دیدگاه

وقتی به تازگی کتاب خوندن را شروع کردی ، یکی از روشهات برای پیدا کردن کتاب‌های جذاب بررسی عناوین پرفروش ،‌ پر بازدید و از همه جالبتر برای من عناوینی هست که نظرات و پیشنهادهای خوانندگان بیشتری داره ، چند ماه پیش که در حال انجام این جستجو‌ها بودم به کتابی برخوردم به نام «سه دختر حوا» که تعداد بالای نظرات و اقبال عمومیش من را جذب کرد ، با بررسی بیشتر متوجه شدم کتاب نوشته یک نویسنده ترک به نام خانم الیف شافاک هست.

بالاخره تصمیم گرفتم کتاب را بخونم و اثر یک نویسنده ترک را تجربه کنم. نتیجه این شد که حقیقتاً از کارشون خیلی خوشم اومد ، کتاب روایت و تصویر جالبی از یک خانواده مسلمان ترکیه‌ای با فرهنگ خیلی نزدیک به ایران داره که علاوه بر اینکه عقاید و فرهنگ مذهبی یک کشور خاور‌میانه‌ای را به تصویر میکشه بلکه نگاه ویژه‌ای به معقوله زنها داره.

این تجربه موفق باعث شد تا ببینم این خانم نویسنده چه کارهای دیگه‌ای داره و موفق ترین کتابش چیه!؟ نتیجه کتابی بود با عنوان «ملت عشق» که عنوان تغییر یافته اصلی کتاب به نام «چهل قانون عشق» هست. موضوع کتاب در مورد زندگی و رابطه شمس تبریزی با مولانا بود که خوب خیلی به مذاق من نمیخورد ولی انقدر تهت تأثیر کتاب «سه دختر حوا» و قلم الیف شافاک قرار گرفته بودم که شک به دلم راه ندادم و کتاب را تهیه کردم.

اولین نکته جالب کتاب این بود که روایت و خط ابتدایی داستان در مورد زندگی زنی آمریکایی و متاهل ساکن بوستون آمریکا هستش و کتاب در لفافه تجربه و تغییر و تحول این خانوم در زمان خواندن همین کتاب چهل قانون عشق هست.

نمی‌خوام چیزی را نقد کنم یا توضیحات مفصلی بدهم ولی فقط میتونم بگم توی این مدتی که پیوسته کتاب‌ میخونم این اثر بهترین کتابی بوده که مطالعه کردم و خیلی خیلی خیلی ازش لذت بردم ،‌ کتاب حرف‌های خیلی زیادی داره و میتونه براحتی افکار و رویه هر کسی را در زندگی تغییر بده و از منجلاب رخوت ، بی هدفی و تکراری بودن رها کنه. اثر الیف شافاک حقیقتاً ارزش وقت گذاشتن و مطالعه را داره و حیفم اومد از خوانندگان وبلاگم دریغش کنم.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *