گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

چطور موبایل اندرویدی را برای نصب و بررسی اپلیکیشن آماده کنیم؟

بدون دیدگاه

اگه بخواهیم از طریق کامپیوتر یک فایل apk را از کامپیوتر روی موبایل اندرویدی نصب کنیم یا فایلی را کپی کنیم یا Port Forward کنیم یا دستورات Shell به سیستم عامل اندروید بزنیم ، از ابزاری به نام ADB یا همون Android Debug Bridge استفاده میکنیم. که البته دامنه دستورات خیلی فراتر هست که میتونید توی Help این ابزار مشاهده کنید.

پیش از اینکه بتونیم با ADB به موبایل اندرویدی ارتباط بزنیم باید USB Debugging را فعال کنیم که برای این کار بایستی ابتدا Developer Options را روی موبایل فعال کنیم. برای این کار به مسیر Menu > Settings > About Phone‌ یا Menu > Settings > System > About Phone میرویم و ۷ (هفت) بار روی Build Number میزنیم تا پیام You are now a developer را مشاهده کنیم حالا Back میزنیم و خواهیم دید گزینه Developer Options به Settings یا Settings > System اضافه شده.

وقتی روی گزینه Developer Options کلیک کنیم میتونیم به بخش USB Debugging بریم و اون را فعال کنیم. وقتی فعال شد دو تا گزینه دیگر را هم میتونیم تغییر بدیم تا کمتر اذیت بشیم ،‌ یکی اینکه گزینه Allow ADB Debugging in charge only mode را فعال کنیم و همینطور میتونیم Always prompt when connecting to USB را هم غیر فعال کنیم تا با هر بار وصل کردن کابل USB نیاز به تأیید نباشه. این نکته را هم در نظر بگیریم اولین بار که می‌خواهیم از یک کامپیوتر به موبایل اندرویدی وصل بشیم باید تأیید کنیم که اون Device (در اینجا کامپیوتر ما) اجازه دسترسی داره و با زدن Checkbox موجود زیر درخواست نمایش داده شده می‌تونیم برای همیشه اجازه بدیم در آینده دسترسی وجود داشته باشه.

در این مرحله با وصل کردن کابل USB از کامپیوتر به موبایل و تأیید Device جهت دسترسی بر روی موبایل و زدن دستور زیر ارتباط را برقرار کنیم:

adb devices

هر زمان هم میتونیم با دستور زیر اطمینان پیدا کنیم که ارتباط فعالی داریم:

adb devices -l

برای قطع ارتباط هم می‌تویند دستور زیر را بزنید:

adb kill-server

توجه داشته باشین که ممکنه ارتباط به درستی برقرار نشه و توی فهرست Device ها وصل شده هیچ چیزی نبینید که این مشکل میتونه سخت افزاری یا نرم افزاری باشه و با چند بار قطع و وصل کردن کابل (کیفیت کابل در برقراری ارتباط بسیار تأثیر گذاره) و تکرار مراحل ارتباط ADB به احتمال زیاد مشکلتون رفع میشه.

اگه تمایل دارین ارتباط بهتر و راحت‌تری داشته باشین پست مربوط به ارتباط ADB به موبایل یا تبلت از طریق WIFI را بخونید.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *