گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

چرا لینوکس به اندازه ویندوز کاربر ندارد ؟!

بدون دیدگاه

پروسه عوض کردن سیستم عامل کامپیوتر برای خیلی‌ها به این معنی هست که کامپیوتر کند شده (احتمالاً خیلی خیلی کند شده) یا پیام‌های غیر عادی میده یا کلاً دیگه آرم ویندوز بالا نمیاد ! در کل سیستم عامل را همون ویندوز میدونند و اصلاً شاید ندونند ویندوز همون سیستم عامل کامپیوترشون هست. نتیجه هم این میشه که کامیپوتر را میبرند پیش یک مغازه کامپیوتری و ازش میخوان ویندوز را عوض کنه. این موضوع برای من اصلاً خنده‌دار نیست چون همه قرار نیست مثل من از کامپیوتر در حد سیستم عامل و نکات فنی نرم افزاری دیگه بدونند. خیلی از انسان‌ها از کامپیوتر استفاده ابزاری میکنند همانند موبایل یا تلویزیون یا مایکروفر و … این موضوع کاملاً منطقی و قابل قبوله. نکته اینجاست که همه این اشخاص از مشکلات ویندوز آگاه هستند و بعضی مواقع همه به شدت اذیت می‌شوند ،‌ مثلاً وای به حال اون زمانی که یک ویروس جدید و مخرب ویندوز را آلوده کنه و به دلیل نداشتن یا بروز نبودن یک نرم‌افزار آنتی ویروس خیلی از فایل‌هاشون را از دست بدهند یا یک بد افزار جاسوسیشون را بکنه یا از پهنای باند اینترنت اونها برای مقاصد خودش استفاده کنه و اینترنتشون کند بشه. یا با نصب کردن یک برنامه یا حذف اون ویندوز به اصطلاح Crash کنه و کلی مشکلات دیگری که همه با اون ها آشنایی داریم.

اما هیچ‌وقت کسی به این موضوع فکر نمیکنه که ممکنه سیستم عامل دیگری هم باشه که جواب نیاز هاش را بده و کلا این مشکلات را نداشته باشه.

من کلاً عقیده دارم مشکل این نیست که لینوکس به راحتی ویندوز نیست یا نرم‌افزار های جایگزین وجود نداره که برعکس هم نسبت به ویندوز راحت تره و هم خیلی از نرم‌افزار ها مشترک هستند و تعدادی هم جایگزین حداقل متوسطی دارند. در درجه اول مشکل اینجاست که لینوکس برای خیلی از کاربران کامپیوتر نا شناخته هست و حتی کاربران حرفه‌ای تر کامپیوتر هم لینوکس را مربوط به سرویس دهنده های غول آسا و شبکه‌های اینترنتی و … می پندارند.

اگه با من مخالف هستید کافیه از خانواده و دوستان خودتون شروع کنین و ببینید نظر اونها نسبت به لینوکس چی هست !؟

خیلی از علاقه‌مندان فعلی سیستم عامل های لینوکسی خیلی اتفاقی باهاش آشنا شدند و خوش شانس بوده‌اند که در میان این تب ویندوز پرستی با یک سیستم عامل متفاوت و بهتر کار میکنند. پس تا زمانی که لینوکس در میان کاربران مطرح نباشه و اسمی ازش نباشه روال بر استفاده از ویندوز خواهد بود.

سعی میکنم در آینده از مشکلات دیگر مربوط به استفاده از ویندوز بگم و راهنمایی هایی هم انجام بدهم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *