گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

پایان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

بدون دیدگاه

جام جهانی یکی از بهترین رویدادهای تفریحی زندگی من بوده ، هست و خواهد بود. امسال جام جهانی در برزیل برگزار شد و یکسری از بازی‌ها در ساعاتی انجام شد که واقعاً دیدنش بسیار سخت بود حتی برای دوستداران دو آتیشه فوتبال ولی در کل برگزاری خیلی خوب بود و پوشش مسابقات هم از دوره های قبل بهتر بود.

قهرمانی تیم ملی آلمان ۲۰۱۴

امسال از دوره هایی بود که ایران هم در مسابقات شرکت داشت و برای ما ایرانی‌ها با هیجان مضاعف همراه بود اگرچه کسانی مثل من هستند که از بازی‌های تیم ملی خیلی رضایت ندارند و چهارم شدن توی گروه با یک گل زده و یک مساوی و دو باخت و چهار گل خورده براشون اصلاً قانع کننده نیست و بازی زیبا و هجومی براشون از نتیجه مهمتره ! البته اشتباه نشه که ما نه بازی زیبایی کردیم و نه نتیجه گرفتم. در‌ واقع بدتر از چهارمی نمیشد رتبه ای کسب کرد و عنوان تدافعی ترین تیم جام هم دست آورد نیست بلکه جای فکر کردن و تجدید نظر داره.

من از کودکی طرفدار ایتالیا بودم ، از همون فینال ۹۴ و خاطرات تلخ از دست دادن جام در ضیافت پنالتی ها بر اثر از ضربه بد روبرتو باجیو. در جام جهانی های اخیر بهترینش برای من سال ۲۰۰۶ و قهرمانی تیم محبوبم ایتالیا بوده. ایتالیا ۲۰۱۴ اصلاً تیم خوبی نبود و در همون مرحله گروهی حذف شد. من همچنان تیم ملی ایتالیا را دوست دارم و امیدوارم روزی به اقتدار گذشته برگردند.

من هیچ‌وقت تیم ملی آلمان را دوست نداشتم و نوع بازی اونها را نمیپسندیدم و شکستشون مقابل ایتالیا در خاک کشورشون در سال ۲۰۰۶ از بهترین خاطرات فوتبالی من هستش. در جریان مسابقات یورو ۲۰۰۸ و در زمان مربیگری یوآخیم لو بخصوص دو بازی مقابل پرتغال و ترکیه در مراحل حذفی به همراه جوانگرایی که در فوتبال آلمان شده بود به طور کلی نظرم در مورد آلمان تغییر کرد و این روند رشد و بازی‌های درخشان در جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ ادامه یافت و من در طول این مدت پس از ایتالیا با شوق فراوان بازی‌های این تیم را پیگیری میکردم و در حال حاضر خودم را از طرفداران تیم ملی آلمان هم میدونم.

قطعاً برترین تیم جام جهانی ۲۰۱۴ بدون کوچکترین تردیدی تیم ملی آلمان هستش که با یک برنامه‌ریزی بلند مدت برای چهارمین بار عنوان قهرمانی را کسب کرد و بالاتر از ایتالیا به عنوان دومین تیم برتر ادوار جام جهانی رسید. شکست تحقیر آمیز ۷ بر ۱ برزیل که توسط آلمان رقم خورد تا ابد در تاریخ جام جهانی خواهد ماند و جاودانه خواهد شد. من این پیروزی را به ملت آلمان تبریک میگم.

امیدوارم روزی برسه که فوتبال ایران متحول بشه و به کیفیت جهانی برسه. آلمان ها بهترین کشور برای نمونه برداری هستند و با اومدن مدیران لایق و مسئولیت پذیر قطعاً خواهیم تونست خودمون را در میان کشور های صاحب فوتبال مطرح کنیم اما نه تا زمانی که امثال کفاشیان و نبی بر کرسی فدارسیون فوتبال تکیه زده‌اند و با خنده های مسخره ای که تحویل مردم میدهند بر فدراسیون مدیریت میکنند.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *