گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

پایان جام جهانی برزیل ۲۰۱۴ برای ایران

بدون دیدگاه

بازی با بوسنی به پایان رسید و ما با یک امتیاز و ۴ گل خورده و ۱ گل زده جام را به پایان رسوندیم و به عنوان تیم آخر گروه حذف شدیم. اما نکته جالب برای من پشتیبانی عده زیادی از جمله فردوسی پور همیشه منتقد ، از کیروش هستش. این پشتیبانی قطعاً به خاطر تساوی مقابل نیجریه و باخت دقیقه ۹۱ به آرژانتین هست. یعنی به‌قدری ما خودمون را بازنده و اون هم بازنده با گل زده میدونستیم که اتوبوس پارک کردن جلوی نیجریه و زیر توپ زدن و گرفتن یک تساوی اوج رضایت از بازی تیم ملی هستش و حتی بازی اول را به بازی خوب جلوی آرژانتین گره میزنیم که اصلاً درست نیست.

کیروش بعد از جام جهانی

تیم کیروش در زمینه دفاع در دو بازی اول بسیار قابل قبول بود اگر چه نیجریه و آرژانتین هم اصلاً خطرناک نشون ندادند ! به هر حال در زمینه دفاع خوب بودیم. اما در فاز حمله و انتقال بازی از دفاع به جلو فاجعه بودیم و فقط روی سانتر از جناحین و کرنر و ضربه ایستگاهی کار کرده بودیم. خوب من با اون کسانی که فکر میکنند ما قدرت بازی سازی و مبارزه را نداریم کاری ندارم اما واقعیت اینه که ما خیلی خیلی میتونستیم بهتر از این‌ها در زمینه حمله عمل کنیم.

در مورد انتخاب بازیکنان در این سه بازی ۳ ایراد بزرگ به کیروش وارده. حقیقی که واقعاً لایق پوشیدن تیم ملی نیست و نمیدونم چطور شد دروازه بان یک تیم ملی شد. کلاً ۶ یا ۷ تا توپ سالم سمت گل ما اومد که ۴ تاش گل شد. حقیقی همیشه توی شیرجه هاش و دفع توپش مشکل داشته و الان هم توی ایران هیچ تیم رده بالای جدولی حاضر به خریدش نیست. مسلماً بهترین حالت استفاده از رحمتی بود که شاید اصلاً ما اون ۳ تا گل را از بوسنی نمیخوردیم و صعود میکردیم. اما رحمان احمدی هم خیلی از حقیقی سر تره و کیروش با همون تفکر احمقانش باز هم به بازیکنان لژیونر بازی داد.

مورد دوم اینه که اصلاً بازیکن بازی ساز در خط میانی نداشتیم ! جباری که دعوت نشد و به حدادی فر هم‌ بازی نداد. وقتی هم بازیکن بازی ساز میانی نداشته باشی اصلاً امکان حمله نیست که بخوای گل بزنی ، تگ گلی هم که زدیم روی آفساید گیری اشتباه بوسنی بود.

مورد سوم هم‌ بازی دادن به بازیکنی مثل شجاعی هستش. شجاعی خیلی خیلی افت کرده و فقط دو تا حرکت مثبت یکی جلوی آرژانتین و یکی هم جلوی بوسنی داشت. تنها دلیل استفاده از شجاعی همون لژیونر بودنش هست و بس.

من اصلاً دوست ندارم کیروش مربی ایران بمونه و خیلی خیلی خوشحال میشم از تیم ملی بره. اون آدم‌های خوش خیالی که فکر میکنند کیروش تیم را قهرمان آسیا میکنه هم در اشتباه هستند. ما در شرایط عادی جلوی ژاپن و کره و استرالیا و حتی عربستان بازنده ایم و حتی جلوی تیم های دیگه هم ممکنه به مشکل بخوریم. ایران هر وقت هجومی بوده موفق بوده و بازی دفاعی اصلاً ربطی به فوتبال ما نداره. مربی های بلوک شرقی بیشتر به درد فوتبال ما میخورند.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *