گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

نگاهی به تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹

2 دیدگاه‌ها

برخلاف دوره گذشته که آزادتر بودم و می‌تونستم برای هر بازی نقد بنویسم نه تنها این دوره تا این مرحله یعنی نیمه ‌نهایی نتونستم مطلبی بگذارم حتی برای بازی ‌های جام جهانی هم موفق نشدم به تیم ملی بپردازم.

اما موضوعات پیرامون تیم ملی توی این جام من را وادار کرده که حدود ۴ ساعت مانده به بازی با ژاپن مطالبی که به نظرم میاد را توی این پست با خوانندگان وبلاگم مطرح کنم.

آیا تیم ملی با کیروش پیشرفت داشته؟
خیلی باید آدم بی انصافی باشی که دو دوره صعود پشت سرهم و بی دردسر به جام جهانی و بازی قابل دفاع در مقابل تیم‌هایی مثل آرژانتین ، اسپانیا و پرتغال را دیده‌باشی و سیستم‌ متفاوت و فکر شده توی مسابقات مختلف را با تیم ملی تجربه کرده باشی و چندین سال متمادی توی قاره کهن در صدر جدول فیفا باشی و این همه موارد را نادیده بگیری و اظهار کنی که تیم ملی پیشرفت نکرده !!!

آیا رفتار کیروش و دستیارانش با رسانه و مردم درست بوده؟
من در مقابل این سؤال خیلی متعجبانه نگاه خواهم کرد ، من نمیفهمم چرا توی این مملکت به جای اینکه به تخصص و فرآیند و نتیجه توجه کنیم به موضوعاتی می‌پردازیم که خیلی نسبی و مربوط به خصوصیات شخصی آدم‌ها میشه !؟ جدا از رفتار‌های نامتقارن و گاه عجیب و غریب مدیران و مسئولین خودمون ،‌ آماده نکردن شرایط یکسان با دیگر قدرت‌های حتی قاره و عدم پیشرفت مناسب زیر‌ساخت های خودمون باید گفت اگه ما دنبال پیشرفت فوتبال ملی توسط سر‌مربی بودیم که بر اساس سؤال قبلی ، ما جواب گرفتیم و طرح موضوعات اخلاقی و شخصی آدم‌ها و اینکه چرا فلان مربی به فلان اسطوره یا مربی باشگاهی توهین کرده یا حرفش باب میل ما نبوده به نظرم اهمیت زیادی نداره و اگه قراردادی که بستیم نمیتونه از رفتار ناخوشایند سرمربی (از نظرما) ممانعت کنه نقص از خودمون در بستن چنین قراردادی بوده و نه اون مربی.

آیا تیم ملی توی این جام ملت‌ها موفق بوده؟
برای پاسخ دادن به این سؤال باید به مطالبی اشاره کنیم. اول اینکه قدرت‌های قاره یعنی ژاپن ، کره جنوبی ، استرالیا و عربستان اصلاً در حد و اندازه‌های خودشون نشون ندادن و به نظرم این جام ضعیف ترین جام برای اون‌ها بوده. در عوض تیم ملی ایران خیلی سرحال و قدرتمند با کمترین تغییرات نسبت به جام جهانی توی این مسابقات ظاهر شده و تا مرحله نیمه نهایی غیر از بازی با عراق که متوسط نشون داد بقیه بازی‌ها را با اقتدار کامل پشت سر گذاشته. اما موضوع دوم اینه که تیم ملی تا این مرحله که به ژاپن خورده مقابل هیچ یک از قدرت‌های قاره قرار نگرفته و بازی امروز معلوم میکنه نسبت به دوره‌های قبل که عموما توسط کره حذف شدیم آیا قادر خواهیم بود این بار و با توجه به بازی‌های نه چندان قدرتمند ژاپن از این سد هم عبور کنیم یا خیر؟! نکته سوم هم اینکه با توجه به قرعه خوب و ضعف رقبا که به آن اشاره شد این دوره بهترین شانس برای قهرمانی هست و امیدوارم این‌ بار قدرش را بدونیم و برای چهارمین بار قهرمان آسیا بشیم.

آیا باید کیروش حفظ بشه؟
با توجه به روند رو به رشد تیم ملی از یک دوره مسابقات به دوره دیگر به نظرم حفظ کیروش در اولویت هست مگر اینکه برنامه‌ریزی جدی‌تری برای آینده داشته باشیم و فقط به این خاطر که با کیروش به مشکل اخلاقی خوردیم نخواهیم اون را اخراج کنیم. که البته باید مربی بهتری را جایگزین کنیم نه اینکه عقب گرد داشته باشیم.



برچسب‌ها:

  1. علی آقا گفت:

    سلام. من معنی این جمله رو نفهمیدم:
    اگه قراردادی که بستیم نمیتونه باعث بشه سرمربی دست به کار‌هایی که ما ‌نمیخواهیم بزنه
    مثبت در منفی در منفی در مثبت!!! آخرش نفهمیدم این جمله چی میگه.

    1. یونیک مدیر گفت:

      بله شما درست میگین.
      قبل از بازی بود و روز پر تنش و …
      تصحیحش کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *