گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

نقدی بر عملکرد مدیریتی باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان

2 دیدگاه‌ها

سال گذشته با وجود اینکه پس از جایگزین شدن فرکی خیلی امیدی به قهرمانی سپاهان نداشتم اما با اضافه شدن محرم نویدکیا در نیم فصل دوم و حمایت خوب مدیریتی باشگاه برای پنجمین بار سپاهان به قهرمانی لیگ برتر رسید و این قهرمانی خیلی هم جای افتخار داره در حالی که تیمی مثل پرسپولیس بیش از ۷ سال هست که در این امر ناکام بوده.

اما فصل گذشته تموم شد و نباید در خواب اون قهرمانی موند و مشکلات باشگاه و مخصوصاً مدیریت و کادر فنی را عنوان نکرد. در مورد کادر فنی با توجه به ۱۰ امتیاز و صدر جدول بودن تیم بعد از سه بازی خیلی نمیشه نقد کرد اما سپاهان در دفاع مشکل داره و باید خیلی زود این مشکلش را رفع کنه. مهمترین نقد بر حسین فرکی در فصل جدید عدم به خدمت گرفتن یک بازیکن بازی ساز میانی در قامت محرم نوید کیا بود که با توجه به عدم حضور نویدکیا این کاستی هر هفته بیشتر خودش را نشون میده. از دست دادن سوکای هم به نظر من اشتباه بود و سوکای بازیکن خوب و تأثیر گذرای بود که فرکی نتونست ازش بازی بگیره.

از بحث کادر فنی که بگذریم وقتی به عملکرد مدیریتی باشگاه و اتفاقات اخیر نگاه میکنیم متوجه میشیم که سپاهان توی این چند سال در این زمینه خیلی بد بوده. اول باید به کنار گذاشته شدن خلیلیان و کلاً تعویض دائم مدیران اشاره کرد. من اصلاً کاری به شخص خلیلیان یا هر کس دیگه ای ندارم. همینکه بدونیم باشگاه سپاهان از مرداد سال ۱۳۸۱ تا مرداد ۱۳۹۰ تحت مدیریت محمد رضا ساکت بوده و سپاهان در همین دوران به صورت پیوسته با رشد روبرو بوده و قهرمانی های زیادی کسب کرده و تیم اول ایران شده و پس از اون از مرداد سال ۱۳۹۰ تا مرداد ۱۳۹۴ چهار بار مدیریتش عوض شده (یعنی هر سال ۱ مدیر) حتی با وجود ثبات در مدیریت کلان و داشتن نقشه راه باز هم به صورت میانگین هر سال مدیر عوض کردن در شان سپاهان نیست. قطعاً این باشگاه با این وضعیت به مشکل بر میخوره که البته خورده.

داستان قرارداد شیمبا و پادووانی و این استدلال که ما به عرف سال‌های پیش فکر نمیکردیم چنین مشکلی پیش بیاد و مخفی کردن اصل ماجرا و رسانه ای شدن و مجموع این افتضاحات فقط نشون از عمل‌کرد ضعیف کادر مدیریتی باشگاه داره.

موضوع محرم نویدکیا از اون هم مسخره تره ، بازیکن باشگاه را بدون اطلاع و هماهنگی ول کرده و هیچ‌کس هم ازش خبری نداره ،‌ وضعیت قراردادش هم مثل سال‌های پیش معلوم نیست چطوریه و مدیران هم بیخودی ازش حمایت میکنن. یکی میگه اصلاً باشگاه ماله خودشه و رفته استراحت کنه و هر وقت بخواد بر میگرده !!! یکی دیگه میگه با فرکی سر موندن و نموندن احمدی حرفش شده !!! یکی دیگه میگه تا اول با خودش حرف نزنم نظری ندارم !!! واقعاً دیگه نوبره ، آقایون این باشگاه مال نویدکیا نیست ، نویدکیا برای این باشگاه بازی کرده و خیلی زحمت کشیده و طرفدار ها هم خیلی دوستش دارن ولی باشگاه مال اون نیست.

همونطور که وقتی کسی زحمت میکشه باید قدرش را دونست وقتی هم کسی به تیم ضربه میزنه باید باهاش برخورد کرد. بازیکنی که یکدفعه ول میکنه و میره و حتی زنگ نمیزنه خداحافظی کنه و توضیح بده یک یاغی بیشتر نیست و باید بفرستنش کمیته انضباطی باشگاه و به شدت باهاش برخورد کنن وحتی اگه لازم بود باهاش فسخ قرارداد کنن. پرسپولیس با بُت ساختن از علی کریمی و علی دایی به جایی نرسیده که شما با بُت ساختن و حلوا حلوا کردن بازیکن حاشیه سازی حتی اگه اسمش محرم نویدکیا باشه برسین.

امیدوارم سپاهانی ها خیلی زود شرایط تیم را عوض کنن وگرنه دوران اقتدار و آقایی توی فوتبال ایران خیلی زود براشون تموم میشه.



برچسب‌ها:

  1. سلام. به نظر من تیم سپاهان هیچ مشکل فنی ومدیریتی نداره فقط کمبود مهره های خوب مانند شیمبا و پادوانی داره میشه از دسته های پایین تر که خود اقای فرکی بازیکن شناسه یه حمله ی خوب انتخاب کنه با یه طراح که اگه اقا محرم بیادش خیلی مشکلا حل میشه وگرنه یه طراح خوب تو میانه زمین و یه محاجم احتیاج داره خیلی حیفه که یه تیمی مث سپاهان با 5 بار قهرمانی لیگ و قهرمانی های جام حذفی بیاد اینطوری مقابل صبا بازی کنه یه تیمی که قهرمان میشه سرپرست و مدیر عامل تیم باید اونو تقویت کنن تا بهتر نتیجه بده اقای فرکی سرمربی بزرگی میتونه صد در صد تیمو بالا بکشه ولی احتیاج به مهره هم هست امید وارم مشگل دو بازیکن برزیلی سپاهان و اقا محرم حل شه وگرنه سپاهان تو ادامه راه واقعا کم میاره ممنون خدانگهدار.

    1. اقایی گفت:

      با نظر ایشون موافقم خوب نقدی کرده لطفا پیگیری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *