گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

نصب چاپگر (Printer) HP در دبیان و اوبونتو

2 دیدگاه‌ها

در گذشته که عموما اوبونتو نصب میکردم Printer خیلی راحت نصب می‌شد و کلاً درگیری برای نصب چاپگر نداشتم اما یه مدتی میشه روی برخی سیستم‌ها مخصوصاً اون‌هایی که قدیمی هستند از دبیان استفاده میکنم و یکی از مشکلات این هست که Printer را خودش نصب نمیکنه.

از اونجا که عموما از چاپگر‌های HP استفاده میکنیم و مطلب جامعی برای نصبش روی وب پیدا نکردم میخوام طریقه نصب روی Debian و Ubuntu را بگذارم شاید یه روزی به کار کسی اومد.

بهترین راه برای نصب چاپگر‌های HP استفاده از hp-setup هست ، برای نصبش باید Package های زیر را نصب کنین:

sudo apt-fast install -y hplip hplip-gui

بعد از نصب هم دستور sudo hp-setup می‌زنید و مراحل را به صورت GUI پیش میرین ، حواستون باشه GUI مربوطه گاهی کنترل را به Terminal بر میگردونه و باید اونجا مراحل نصب را دنبال کنید.

اگه همه چیز به خوب پیش رفت که خوب خوش شانس هستین اما برای من اینطور نبود و در زمانی که پس از شناخت Printer خواست Plugin را نصب کنه به خطا‌های زیر خوردم:

file does not match its checksum. File may have been corrupted or altered

Plugin download failed with error code = 8

پس از کلی جستجو و بررسی کردن سایت‌ها متوجه شدم hp-plugin به دلایلی نمیتونه فایل Plugin مورد نظر را پیدا کنه و نصبش کنه و چاره‌ای پیدا نکردم جز اینکه خودم فایل مربوط را از سایت openprinting.org بگیرم. برای این کار باید دستور hp-plugin را بزنید و نسخه (همون Version) مربوط به hp-plugin را پیدا کنید ، در زمان نوشتن این راهنما نسخه من 3.16.11 بود.

حالا version را توی آدرس زیر میگذاریم و فایلی با پسوند run. دانلود میکنیم:

https://www.openprinting.org/download/printdriver/auxfiles/HP/plugins/hplip-3.17.6-plugin.run

حالا با زدن دستور hp-plugin توی ترمینال و باز شدن GUI مربوطه این بار به جای درخواست Download ، آدرس فایلی که خودمون Download کردیم را میدیم به برنامه و پس از یکسری تأیید ، Plugin مورد نظر نصب میشه.

پس از نصب Plugin کافیه دوباره hp-setup را توی ترمینال بزنیم و این بار مراحل را کامل کنیم تا چاپگر و Driver مورد نظر به راحتی نصب بشه.



برچسب‌ها:

  1. mohammad گفت:

    سلام . من از اوبونتو 16.04.6 استفاده میکنم. اوبونتو من موقعنصب همه ی درایور ها رو نصب کرده و توی سافتور اند ا\دیت هیچ درایور نصب نشده ای رو نشون نمیده. ولی وقتی میخوام یه عکس رو ‍print کنم همه ی کار هاشو از طرف سیستم انجام میده اما دستگاه printer ام هیچی print نمیکنه. تورو خدا جواب بدید خیلی به printer ام احتیاج دارم. همه ی کارام عقب افتاده. نمیدونم چکار کنم . چابگرم مدلش :
    hp laser jet pro mfp m125a

    1. یونیک مدیر گفت:

      حل مشکل درایور به این راحتی نیست که من بتونم از روی یک comment جواب درستی بدم. شخصا تا حالا روی اوبونتو هیچوقت با printer به مشکل نخوردم. از دستور العملی که دادم استفاده کنید احتمالا مشکل حل بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *