گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

نصب و اجرای Firefox OS

بدون دیدگاه

به بهانه ارائه دو گوشی مبتنی بر Firefox در هند که خبرش را توی صفحه ف×ی×س×ب×و×ک Nixie Pixel خوندم تصمیم گرفتم چک کنم ببینم میشه Firefox OS را توی سیستم خودم نصب کنم ! مثلاً از طریق VirtualBox یا نه !؟

سیستم عامل فایرفاکس

پس از کمی بررسی توی گوگل متوجه شدم تست کردن این سیستم عامل مبتنی بر وب به قدری ساده هست که کاربرای خیلی خیلی مبتدی به راحتی میتونند نصبش کنند و توی محیطش بچرخند و امکاناتش را ببینند.

کافیه مرورگر فایرفاکس خودتون را باز کنید و به این صفحه برین و Addon یا همون افزونه مربوطه را نصب کنید. البته این افزونه حدود ۶۰ مگابایت حجم داره ولی به طور کامل میتونید Firefox OS را روی سیتم خودتون داشته باشین.

پس از نصب افزونه به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به اجرای مجدد فایرفاکس شما به صفحه Simulator Dashboard خواهید رفت. دفعات بعدی که میخواهید به این صفحه برین باید از طریق Tools > Web Developer > Firefox Os Simulator اقدام کنید. توی این صفحه در قسمت چپ صفحه روی Stopped کلیک کنید تا توی یک پنجره جدید سیستم عامل فایرفاکس براتون باز بشه.

حالا مثل یک گوشی معمولاً با موس (به جای انگشتتون) با این سیستم عامل کار کنید. راستی گوشی جدیدی که توی هند با این سیستم عامل عرضه شده ۳۳ دلار قیمت داره که میتونید اینجا بیشتر در موردش بخونید.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *