گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

معرفی و نظر من نسبت به فیلم علمی-تخیلی Interstellar یا همون «میان ستاره ای»

3 دیدگاه‌ها

راستش یکی از ژانر هایی که اصلاً دوست ندارم علمی-تخیلی هست و خیلی فیلم معروف توی این ژانر هست که هنوز رقبتی برای دیدنش پیدا نکردم. حالا در سال جاری فیلمی با عنوان Interstellar اومده که یک داستان علمی-تخیلی فضایی داره و با توجه به موفقیت Gravity در سال گذشته و تیمی که پشتش هستند باید فیلم خوبی باشه.

فیلم Interstellar

وقتی نامزد های Golden Globe امسال معرفی شدن و فیلم فقط در بخش موسیقی اورجینال نامزد شد با توجه به سر و صدایی که فیلم کلاً داشت برام خیلی دور از انتظار بود اما وقتی نامزد های اسکار هم معرفی شدن و با وجودی که فیلم در ۵ رشته نامزد شده بود اما در نهایت تعجب ، هیچ کدوم از این نامزدی ها مربوط به جوایز اصلی نبود !!!

Interstellar در فصل جوایز کاملاً ناموفق بود و فقط تونست اسکار جلوه‌های ویژه بگیره. به عنوان کسی که حداقل ۱۰ سال هست جوایز هالیوود را دنبال میکنم کاملاً ناامید شدم چون اعتقاد داشتم اگه فیلم چیزی برای گفتن داشته باشه باید توی اسکار یا Golden Globe در رشته های اصلی کاندید بشه.

با توجه به چند موضوع باز هم در انتظار اومدن نسخه با کیفیت فیلم بودم. اول از همه اینکه فیلم‌هایی هستند که با بی مهری این مراسم ها روبر می‌شوند و ممکنه فیلم حتی ۱ درصد جزو اونها باشه ، نکته مهمتر هنرپیشه های بسیار موفق فیلم هستند. Matthew McConaughey و Anne Hathaway و Jessica Chastain از بهترین هنرپیشه های سال‌های اخیر بودن که جوایز معتبری را کسب کردند و مهمتر از همه کارگردان فیلم یعنی Christopher Nolan هست که فیلم‌های فوق‌العاده‌ای در کارنامش داره.

نیم ساعت پیش فیلم را تموم کردم و واقعاً برام هنوز جای سؤال داره که چنین فیلم فوق‌العاده‌ای چرا این چنین مورد بی مهری قرار گرفته. به جرأت Interstellar مهمترین فیلم سال ۲۰۱۴ بود و قطعاً لیاقت داشت برای بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه نامزد بشه. شاید توجهی که سال گذشته به Gravity شد در بی توجهی به این فیلم نقش داشته.

توصیه میکنم که حتماً فیلم را ببینین و تحمل داشته باشین ، چونکه فیلم ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه هستش و ممکنه توی یک ساعت اول انتظار ها را برآورده نکنه ولی در ادامه رضایت شما قطعاً جلب میشه. قصد ندارم بیشتر از این از فیلم تعریف کنم چون «مُشک آنَست که خود ببوید». امیدوارم از فیلم لذت ببرین.

یکی از دیالوگ های خوب فیلم :‌
«به کار درستی که به خاطر یک هدف غلط انجام میشه اعتماد نکن»
در ضمن من توی IMDB به فیلم نمره ۹ دادم.



برچسب‌ها:

  1. nasrin گفت:

    عالیه این جمله : «به کار درستی که به خاطر یک هدف غلط انجام میشه اعتماد نکن
    منم فیلم رو دیدم و واقعن عالی و تامل برانگیزه و به خصوص اونجاش که خودش رو میبینن و فک میکنن اونا رو دیدن …. محشره

  2. Nainemom گفت:

    کریستوفر نولان کلا خیلی علاقه داره به عقب‌جلو کردن زمان 😀
    بخش فیلم و سریال وبلاگتو خوندم، تقریبا باهات هم سلیقه‌ام. منم بهت پیشنهاد میکنم ‘Gone Girl’ دیوید فینچر و ‘رخ‌ دیوانه‌’ رو هم ببین.

    1. یونیک مدیر گفت:

      Gone Girl را دیدم اما خیلی منو جذب خودش نکرد. نمیگم فیلم ضعیفیه اما اونطور که من ازش انتظار داشتم نبود.
      رخ دیوانه هم قطعا وقتی به نمایش خانگی بیاد میبینم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *