گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

معرفی و نظر من در مورد فیلم The Great Debaters

بدون دیدگاه

هر چقدر هم که آدم فیلم خوری باشی بالاخره باز هم یکسری از فیلم‌ها از دستت در میرن و «مناظره کنندگان توانمند» برای من از جمله همین فیلم‌ها هستش. جالب اینجاست که این فیلم‌ها عموما مورد اقبال هم بودن و مثلاً همین فیلم بعد از ۸ سال همچنان امتیاز ۷.۶ را توی imdb یدک میکشه.

مناشره کنندگان ماهر

وقتی اسم Denzel Washington وسط میاد انتظار ها بالا میره و وقتی دومین کارگردانی بعد از فیلم موفق Antwone Fisher هم بر عهده خودش باشه دیگه کولاکه. فیلم همچنین از بازی خوب Forest Witaker و پسرش هم بهره میبره و کلاً از Cast خوبی برخورداره.

داستان فیلم واقعی و در سال‌های ۳۶-۱۹۳۵ اتفاق میفته که پروفسر تولسون در کالج وایلی تگزاس اولین تیم مناظره مدرسه را حمایت و مربی گری میکنه. مناظره‌ها جنبه سیاسی و اجتماعی داره و با توجه به متن سنگینی که داره اما کلاً در طول فیلم بهتر و بهتر میشه ، گفتم که ۱۰ یا ۱۵ دقیقه اول فیلم بی خیالش نشین.

علاوه بر روایت اصلی فیلم و با توجه به مشکلات سیاه پوستان در طی اون سال‌ها و شکل‌گیری اتحادیه های سیاسی و اجتماعی ، فیلم دید خوبی نسبت به وضعیت سیاه پوستان و جامعه سیاهان آمریکا در اون سال‌ها به بیننده میده.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *