گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

معرفی و نظر من در مورد سه گانه عاشقانه Richard Linklater تا ۲۰۱۳

بدون دیدگاه

من یکبار حدود ۷ یا ۸ سال پیش به اشتباه فیلم دوم این سه گانه که سال ۲۰۰۴ منتشر شد را دیدم و چون فیلم اول را ندیده بودم و هنوز هم طبع فیلم دیدن من رشد کافی نکرده بود نیمه کاره بی خیالش شدم و حالا یک سال پس از انتشار سومین فیلم تصمیم به دیدن این سه گانه گرفتم.

before midnight

فیلم اول یعنی Before Sunrise توی وینا در اتریش ،‌ فیلم دوم یعنی Before Sunset توی پاریس و فیلم سوم یعنی Before Midnight توی یونان (نام منطقه خاطرم نیست) فیلمبرداری شده.

این سه گانه یک درام عاشقانه هستش که به خوبی رابطه زن و مرد را در سه برهه از زندگی به تصویر میکشه و نشون میده ما انسان‌ها با‌گذشت زمان چقدر تغییر میکنیم. چه از نظر فکری و چه از نظر ظاهر و کارهایی که میکنیم. هر سه فیلم بسیار خوش ساخته و جز دیالوگ بین دو نفر در بیشترین اوقات فیلم اون هم در حال راه رفتن چیز خاص دیگه ای نداره. فیلم بر پایه دیالوگ و موقعیت ها هستش و یک تم اروپایی و کلاسیک داره.

این سه گانه بیشترین تأثیر را در سنین ۴۰ یا ۴۵ خواهد گذاشت و اگه شماره ۴ هم ساخته بشه شاید در سن ۶۵ سالگی. فیلم اصلاً من را خسته نکرد. در برخی سکانس ها کمدی بود ، برخی نوستالژیک و برخی غم انگیز. فیلم را به شدت توصیه میکنم و بهتره هر سه را توی یکی دو روز و پشت سر هم ببینید تا وقایع و دیالوگ ها توی ذهنتون باشه.

من به هر سه فیلم توی Imdb نمره ۹ دادم.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *