گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

معرفی و نظر من در مورد سریال Halt And Catch Fire

1 دیدگاه

من خیلی کم پیش میاد که وقتم را بیش از حد برای دیدن یک سریال بگذارم اما وقتی اولین قسمت سریال Halt And Catch Fire را دیدم خیلی لذت بردم و همه ۱۰ قسمتش را در کمتر از ۳ یا ۴ روز دیدم و الان که دارم این پست را مینویسم آخرین قسمت فصل اول را تموم کردم.

سریال Halt And Catch Fire

اگه به کامپیوتر ،‌ سخت افزار ، برنامه نویسی ، تجارت ،‌ خلاقیت و درام تلویزیونی علاقه‌مند هستین بدون شک باید این سریال را ببینین. سریال در فضای پیشرفت شرکت های بزرگ کامپیوتری مثل IBM ، Apple و Microsoft در دهه ۸۰ قرن بیستم سیر میکنه و مشکلاتی که این شرکت ها در تکامل سخت‌افزار ، نرم‌افزار و رسیدن به یک محصول سریعتر و ارزان‌تر داشتن را به تصویر میکشه که البته داستان زندگی اشخاص ، روابط اونها و پیشامد های دراماتیک هم به جذابیت سریال کمک میکنه.

سریال محصول شرکت AMC ، تولید کننده سریال های موفقی مثل Mad Men و The Walking Dead هستش و با توجه به تجربه موفق AMC در به تصویر کشیدن دنیای تبلیغات در دهه ۶۰ میلادی با سریال Mad Men یک تجربه موفق دیگه این بار در دنیای کامپیوتر و در دهه ۸۰ رقم زده و شما خودتون را توی اون سال‌ها با حال و هوای خاص خودش خواهید دید.

نقش اول سریال را Lee Pace بازی میکنه که معروف ترین هنرپیشه سریال هست و مهمترین نقشی که ازش به یاد دارم Maked Bandit در فیلم The Fall هستش اما باقی هنرپیشه ها را کلاً نمیشناختم. البته این موضوع اصلاً مهم نیست چون John Ham را کسی قبل از Mad Men نمیشناخت ولی با بازی خوبش تونست یک شخصیت منحصر به فرد برای خودش بسازه. البته انقدر که دنیای کامپیوتر این سریال را جذاب میکنه هنرپیشه هاش خیلی نقشی ندارن. به طور کلی شاید هر کسی از سریال خوشش نیاد اما خیلی خیلی بعیده کسی در زمینه کامپیوتر فعالیت داشته باشه و از این سریال لذت نبره.



برچسب‌ها:

  1. امیر گفت:

    سلام
    منم به اینجور سریال ها علاقه دارم…سریال silicon valley رو دنبال میکردم و اینم تازه دارم نگاه میکنم.ولی sv اگه روش برچسب طنز نمیزدن خیلی بهتر بود.فک کنم از این بیشتر خوشم بیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *