گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

معرفی فیلم Trumbo ،‌ یکی از بهترین فیلم‌هایی که امسال دیدم

1 دیدگاه

ساعت ۵ صبح هست و همین الان فیلم تموم شد و چون میدونم اگه کار به فردا بکشه مثل فیلم Spotlight بی‌خیال معرفیش میشم پس با وجود خستگی بسیار به دلیل مشغله کاری زیاد در ماه جاری ، خواب را به تعویق میندازم و این فیلم را معرفی میکنم.

ترامبو

قبل از هر چیز باید بگم امشب نسبت به این موضوع که متاسفانه اکثر علاقه‌مندان به سینِما انقدر که به کارگردان و بازیگر توجه میکنن به نویسنده اثر یعنی کسی که Screenplay را نوشته بی‌توجه هستند متأثر شدم و خودم یک نمونش که سعی میکنم در مورد نویسندگان فیلم‌های مورد علاقم توجه بیشتری داشته باشم.

این فیلم در مورد دالتون ترامبو هستش ،‌ در واقع اصل فیلم در مورد زندگی و کارهای ایشون در سال‌هایی هست که عقاید ضد کمونیستی به شدت در آمریکا غالب بوده و دوران شرم آوری برای سیاست و تاریخ آمریکا به حساب میاد. شاید براتون جالب باشه بدونین ایشون نویسنده فیلم‌های بزرگی مثل تعطیلات رمی ،‌ اسپارتاکوس و پاپیون هستند.

بازیگر نقش دالتون ترامبو کسی نیست جز بازیگر فوق‌العاده Bryan Cranston که عموم به خاطر سریال بسیار محبوب Breaking Bad میشناسنش انصافاً در این فیلم بسیار خوب بازی کرده و نامزد جایزه اسکار هم شده. از دیگر بازیگران خوب فیلم میشه به Diane Lane و Helen Mirren اشاره کرد. کارگردان فیلم هم Jay Roach هست که بهترین فیلمش Meet The Parents میتونه باشه (با ارفاق).

فیلم را شدیداً توصیه میکنم چون هم به این موضوع اشاره داره که آمریکایی ها هم میتونن حماقت‌های بزرگ حتی در طول یک دهه در تاریخشون داشته باشن و هم اینکه فیلم در مورد یکی از نوابغ سینِما هست و بسیار مثبت و درسته. در ضمن به فیلم توی imdb نمره ۹ میدم.



برچسب‌ها:

  1. یحیی گفت:

    این فیلم باعث شد برم دوباره اسپارتاکوس رو ببینم و دید متفاوتی بهش داشته باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *