گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

معرفی فیلم The Imitation Game یا همون بازی تقلید

4 دیدگاه‌ها

امسال کلاً فیلم خیلی خیلی خوبی را ندیدم و توی مراسم اسکار هم طرفدار فیلم خاصی نبودم اما وقتی توی مراسم ، فیلم‌ها در بخشهای مختلف اعطای جوایز مرور میشد و جَو فیلم «بازی تقلید» را دیدم حس خیلی خوبی داشت چون شامل عناصری مثل جنگ جهانی ، جاسوسی ، کد انیگما ، رمزنگاری و … میشد.

بازی تقلید

وقتی در موردش توی IMDB بیشتر تحقیق کردم و متوجه شدم داستان فیلم واقعیه و در مورد یکی از نوابغ تاریخ کامپیوتر هست بیشتر مجذوب فیلم شدم و جالب‌تر اینجاست که امتیاز بالای ۸ توی IMDB داره (در تاریخی که این پُست نوشته میشه ۸.۲ امتیاز داره) ، کارگردانش Morten Tyldum یکی از کارگردان های نروژی خیلی خوبه که فیلم فوق‌العاده‌ای مثل HeadHunters را در کارنامه داره ، بازیگرانی مثل Benedict Cumberbatch (بازیگر سریال سری جدید شرلوک هلمز) ، Keira Knightley و Matthew Goode در فیلم ایفای نقش میکنند و توی ۸ رشته در اسکار از جمله بهترین فیلم ، بهترین هنرپیشه نقش اول مرد و زن نامزد شده و جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را بُرده.

چاره‌ای جز صبر کردن نبود تا فیلم با کیفیت مطلوب بیاد و بعدش قضاوت کنیم. فیلم را بالاخره دیشب دانلود کردم و دیدم. داستان فیلم که خوراک آدم‌های علاقه‌مند به علوم کامپیوتر و تکنولوژی و در مورد یکی از نوابغ جهان یعنی Alan Turing هست که کامپیوتر های امروزی را مدیون تلاش‌های وی هستیم و معتبرترین جایزه علوم کامپیوتر یعنی جایزه تورینگ به تجلیل از وی نامگذرای شده.

فیلم همچنین به تراژدی (من اسمش را میگذارم تراژدی حالا دوست نداشتین بگین درام) که برای وی در میانسالی اتفاق افتاد و دوران تحصیلش هم می پردازه که به نظر من بجا بود و در درک بهتر شخصیت تورینگ بسیار مؤثر بود.

در مورد فیلم که جایزه بهترین فیلم نامه اقتباسی را از اسکار گرفت میشه به بازی بسیار خوب Benedict Cumberbatch و همینطور موسیقی متن فوق‌العاده‌ای که نامزد اسکار هم بود در کنار کارگردانی خیلی خوب و عوامل لباس و صحنه اشاره کرد و اگر من حق انتخاب بهترین فیلم سال را داشتم بدون شک این عنوان را به The Imitation Game میدادم.

من توی IMDB بهش نمره ۹ دادم و امیدوارم شما هم فیلم را ببینید و ازش لذت ببرین.



برچسب‌ها:

  1. یحیی گفت:

    ترم پیش که ” نظریه زبانها و اتوماتها ” داشتم؛ به نظرم دس خیلی انتضاعی و کسل کننده ای بود. اونجا در مورد ماشین های تورینگ خوندیم ولی اصلا نمی دونستم یعنی چی؟! ولی وقتی این فیلم رو دیدم فهمیدم که چه مبحث جذابی بوده و من چه ساده از کنارش گذشتم!

    1. یونیک گفت:

      متاسفانه روش تدریس در مدراس و دانشگاه ها به قدری بده که جذاب ترین علوم و حتی ادبیات برای دانش آموز خسته کننده و عذاب آوره.

      1. یحیی گفت:

        البته گاهی هم اساتید و معلم های دلسوزی پیدا میشن که ورق رو برمیگردونند ولی متأسفانه از این دست افراد کم هستند و این هم احتمالا به دلیل عدم رضایت و امنیت شغلی شون باشه .

  2. ناشناس گفت:

    این فیلم رو دیدم واقعا جالب بود ولی با رنگ و بوی سینمای هالیوودی به گند کشیده شده بود
    همچین فیلمی باید به دور از غرض برای معرفی یک قشر خاص باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *