گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

معرفی فیلم آسمان اکتبر یا همونOctober Sky

1 دیدگاه

هر چقدر هم اهل فیلم و سینِما باشین همیشه فیلم‌هایی هستند که قبل از دیدنشون ممکنه نظر مثبتی نسبت بهشون نداشته باشین ولی وقتی فیلم را میبینید یکراست میره توی لیست بهترین فیلم‌هایی که دیدین و آسمان اکتبر برای من یکی از اون فیلم هاست.

آسمان اکتبر

فیلم که درباره یک داستان واقعی هستش در حال و هوای سال‌های ۱۹۵۹ ، جنگ سرد و رقابت‌های موشکی و فضایی پس از جنگ جهانی دوم در یک شهر کنار معدن زغال سنگ به نام Coalwood در ایالت ویرجینیا روایت میشه و فضای اون سال‌ها و شرایط سخت معدن و اهالی شهر خیلی خوب به نمایش در اومده اگرچه قهرمان داستان یعنی Homer Hickam کلاً در افکار دیگری سیر میکنه.

کارگردان فیلم Joe Jonston هست که من غیر از فیلم Jumanji فیلم خیلی خاص دیگه ای ازش سراغ ندارم اما بر خلاف کارگردان ، فیلم از بازی فوق العاده خوب بازیگرانی مثل Jake Gyllenhaal و Chris Cooper و Laura Dern بهره میبره که داستان درام فیلم را به خوبی به نمایش میگذارن و جالبه بدونین Jake Gyllenhaal در زمان بازی در این فیلم فقط ۱۹ سال سن داشته ولی به خوبی تونسته نقش خودش را ایفا کنه و یکی از بهترین بازی هاش را به نظر من ارائه کرده.

فیلم جوایزی را برده و در مراسمی هم نامزد بوده اما جوایز و نامزدی هاش خیلی هم معتبر نبودن و این برای من خیلی جای تعجب داره. آسمان اکتبر فیلم بسیار تأثیر گذاری هست و میتونه به راحتی نگاه به زندگی ،‌ رموز موفقیت ، مشکلات و سختی‌ها و خیلی مسائل دیگه را برای بیننده مطرح کنه. من که از فیلم خیلی خوشم اومد و بهش توی IMDB امتیاز ۹ دادم.



برچسب‌ها:

  1. پيمان گفت:

    ممنون از مطالب و سايت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *