گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

مشکل Google Map ولی این بار متفاوت با همیشه

بدون دیدگاه

اخیراً میتونم بگم توی ۹۰ درصد سایت‌هایی که طراحی کنم برای قسمت تماس با ما از Google Map حالا چه به صورت دینامیک از طریق Google API یا به صورت عکس استفاده میکنم.

عکس گوگل مپ از کشور ایران

مشکلی که معمولاً وجود داره و برای مشتری‌ها توضیح میدم این هست که متأسفانه عاملین کم سواد وطنی بار ها اتفاق افتاده که سرویس های Google را مورد لطف قرار داده‌اند و کلاً از دسترس خارج شده و ممکنه در صورت استفاده از Google API برای بازه زمانی نامشخصی این سرویس قطعی داشته باشه که خوب اکثراً توجیه هستند و با صبر ایوبی که طی این سال‌ها پیدا کرده‌اند قبول میکنند.

برای اینکه یکطرفه به قاضی نرفته باشم باید بگم خود Google هم توی جلوگیری از دسترسی به سرویس هاش به ایرانیان کم نمیاره مثل بخش Code هاش که شبیه به Github هست و همینطور پروژه Chrome. ولی در مورد Google Map ندیدم.

حالا موضوع این دفعه خیلی عجیب بود که نه قضیه با الطاف عاملین بی‌سواد مرتبط بود و نه کم لطفی گوگل‌! مشتری عزیز من می‌گفت نقشه Load نمیشه. بعد از بررسی به صورت Remote متوجه شدم که مرورگر داره گیر میده به SSL‌ مربوط به دامنه maps.googleapis.com !!!! واقعاً عجیب بود و باور‌نکردنی ولی چون از گوگل مطمئن بودم بیشتر دقت کردم و متوجه شدم تاریخ کامپیوتر مشتری بجای ۲۰۱۴ روی ۲۰۱۵ هستش و میتونید حدس بزنید که با درست کردن تاریخ ، مشکل Google Map هم حل شد.

البته ایراد به نظر من به گوگل وارد هست که چرا باید SSL شرکتی به عظمت گوگل از اعتبارش کمتر از یک سال مونده باشه. حیف که حال و حوصله نامه نگاری با مسئولین گوگل را ندارم وگرنه موضوع قابل تاملی هستش.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *