گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

مخفی کردن ایمیل از Bot ها Crawler ها و Spammer ها

بدون دیدگاه

اگر طراح وب باشین قطعاً یکی از مشکلاتی که باهاش مواجه هستین گذاشتن ایمیل توی متن وب سایت هست. چون وقتی ایمیل را به صورت مستقیم مثلاً me@domain.com میگذارین در زمان کوتاهی Bot ها و Crawler های مربوط به Spammer ها این آدرس را پیدا میکنند و دریافت Spam از در و دیوار ایمیلتون شروع میشه.

یکی از راه حل‌های عمومی این هست که ایمیل را به صورت عجیب و غریب بنویسین ، مثلاً me [at] domain [dot] com یا me[@]domain.com و غیره ، که خوب این روش هم اصلاً مطمئن نیست و یک Cralwer نسبتاً باهوش میتونه ایمیل درست را استخراج کنه و شما فقط استخراج را کمی سخت کردین.

بهترین راه حل این هست که ایمیل را در فرمت یک عکس ذخیره کنید و اون عکس را نمایش بدین تا Crawler ها نتونن اصل ایمیل را پیدا کنند که این روش هم دردسرهای خاص خودش را داره و تراز کردن متن و عکس میتونه اعصاب خورد کن باشه و توی نمایش‌های Responsive هم مشکلات نمایشی به وجود بیاره چون شما نمیتونین متن عکس را با بزرگ و کوچیکی متون کناریش تراز و اندازه کنید!

اما چند روز پیش به یک روش خیلی جالب روی وب برخورد کردم که با استفاده از css ایمیل را به همون فرمت متنی نمایش بدیم و امکان استخراج را حقیقتاً سخت کنیم. کافیه از یک span به صورت زیر استفاده کنیم:

<span class="e-mail" data-user="me" data-website="domain.com"></span>

حالا توی CSS داریم:

.e-mail:before {
content: attr(data-website) "\0040" attr(data-user);
unicode-bidi: bidi-override;
direction: rtl;
}

و ایمیل شما به راحتی به صورت متنی ، تراز و هم اندازه با باقی متون به صورت محرمانه باقی میمونه.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *