گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

فقط برای تفریح ،‌ داستان یک انقلاب اتفاقی

1 دیدگاه

من زیاد اهل مطالعه کتاب نیستم ، شاید اگه مطالب فنی که توی ebook ها و اینترنت خوندم و همینطور وبلاگ ها را جمع کنیم یک کتابخانه چند قفسه بزرگ بشود و یا حتی شمارش فیلم‌هایی که دیدم از دستم در رفته باشد ولی کتاب‌هایی که خواندم به زور به ۳ یا ۴ عنوان میرسد.

50

چند روز پیش بود که داشتم وبلاگ دوست خوبم جادی (ما به صورت اجتماعی و رو در رو با هم ملاقات نداشته‌ایم و من تنها یک ایمیل برای رفع یک مشکل فنی در سایت مبین نت برایش نوشتم اما میدانم که در صورت ملاقات با هم دوست خواهیم شد ;)) را میخواندم که باز هم یک حرکت ارزشمند در دنیای سورس باز یا همون باز متن انجام داده و کتابی که در مورد چگونگی حیات لینوکس و زندگی شخصی و عقاید خالقش یعنی لینوس توروالدز هست را ترجمه کرده و به صورت رایگان منتشر کرده.

من به دو دلیل این کتاب را خوندم ! اول اینکه بالاخره خودم یک جورایی گیک هستم و به شدت لینوکس را دوست دارم و میخواستم در مورد چگونگی حیاتش و همینطور خالقش بیشتر بدونم. و دوم اینکه جادی نثر خوبی داره و قطعاً موضوعات با‌ ارزشی توی کتاب بوده که ترجمش کرده.

منی که ۳ یا ۴ عنوان بیشتر کتاب نخوندم و اون ها هم رمان و تاریخی بوده این کتاب را توی ۳ روز تمومش کردم ، البته کتاب بزرگی نیست و فقط ۱۷۳ صفحه هستش ولی خوب برای من رکورد خوبیه ! من به شدت خوندن کتاب را به برنامه نویس ها و علاقه‌مندان جامعه سورس باز پیشنهاد میکنم و درخواست میکنم اگه کتاب را خوندین و خوشتون اومد حتماً از طریق سایت کتابش donate کنین تا فرهنگ این کار در جامعه شکوفا بشه.



برچسب‌ها:

  1. omid گفت:

    با تشکر از شما و اطلاع رسانی و معرفی در این مورد، به امید اینکه همه گیک ها و غیر گیک ها به معرفی و تبلیغ این ترجمه از جادی عزیز بپردازند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *