گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

زندگی و انتخاب‌های ما

1 دیدگاه

وقتی سن و سال کمی داشتم بزرگتر‌ها مخصوصاً پدرم همیشه به من میگفتن از این دورانی که میگذرونی نهایت استفاده را ببر که هر چقدر سن و سالت بیشتر بشه مشکلات و درگیری‌های زندگیت زیاد میشه و نمیتونی به این دوران برگردی. خوب توی عالم بچگی اصلاً نمیفهمیدم چه تجربه گرانبهایی را دارن در اختیارم میگذارن و بعد از گذشت چند دقیقه میرفتم پی بازی و سرگرمی خودم.

همیشه فکر میکردم همه تصمیماتی که میگیرم درسته و غیر ممکنه درگیر تصمیمی بشم که زندگیم را تحت تأثیر قرار بده و از آرامش و لذتش کم کنه اما به مرور زمان درگیر موضوعاتی شدم که به خاطر مشکلات جامعه ،‌ احساسات شخصی و منم منم های خودم حسابی از دوران جوانیم یاد میکنم و بسیار متأسفم چرا تجربه حالا را در اون دوران نداشتم.

ما فکر میکنیم همه چیز را میشه جبران کرد و به قول معروف ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه هستش اما در مورد برخی موضوعات اصلاً اینطور نیست و تصمیمات مهمی در طول زندگی وجود داره که اگه در زمان خودش و به شکل درستی گرفته نشه میتونه آینده فرد را دچار مشکلات بسیار زیادی کنه.

به نظرم توی زندگی آدم‌ها ۴ انتخاب خیلی مهم وجود داره که نباید سرسری گرفته بشه و باید با دقت و استفاده از تجربیات دیگران به بهترین نحو آن‌ها را مدیریت کرد و تصمیم درست گرفت.

اولین انتخاب مهم زندگی ادامه تحصیل بعد از دیپلم و اینکه میخوای کجا و چه رشته‌ای درس بخونی هستش که تأثیر خیلی خیلی زیادی در زندگی آینده فرد میگذاره و بهتره کل زندگیت را به خاطر سختی یکی دو سال نابود نکنی و با مشورت گرفتن و خودشناسی از خودت بهترین انتخاب را انجام بدی تا در آینده پشیمون نباشی.

دومین تصمیم مهم انتخاب شغلی هست که میخوای از طریقش امرار معاش کنی و اینجاست که اگه تصمیم اول را بدرستی نگرفته باشی ممکنه دچار مشکل بشی و بدون یادگیری مهارت‌های مورد نیاز برای شغل مورد علاقت نتونی اونطور که باید به موفقیت برسی. موضوع هم صرفاً پول نیست چون شغل و کاری که میکنی یک عمر باهاش درگیر هستی و اگه ازش لذت نبری خودت را زجر خواهی داد.

سومین و اساسی‌ترین انتخاب زندگی یک نفر این هست که میخواد مجرد بمونه یا ازدواج کنه. شاید تعجب کنی ولی برای خیلی از آدم‌ها تجرد انتخاب خیلی خیلی بهتری در مقابل ازدواج و مسئولیت‌های بعدیش هست. هر چقدر خودشناسی شما در این مرحله بیشتر باشه احتمال موفقیت بیشتره ، اگه برای رفع نیاز ، حالا از هر نوعی ازدواج میکنید باید بدونین در مقابل رفع نیاز شما مسئولیت‌ها ، وابستگی‌ها و درگیری‌های زندگی شما بیشتر خواهد شد و همیشه در نظر داشته باشین که آیا ازدواج آخرین و تنهاترین راه ممکن هست یا نه !؟ من در این زمینه متخصص نیستم اما تجربه من نشون میده ازدواج چه خوب و چه بد کاملاً مسیر زندگی شما را تحت تأثیر قرار میده و میتونه شما را به هر سمت و سویی ببره.

چهارمین و شاید تأثیر گذارترین انتخاب زندگی شما به تولید مثل ختم میشه ، اگه انسان مسئولیت پذیری هستین ، اگه فرزندانتون را مقدم بر خودتون قرار میدین بچه‌دار شدن و پرورش بچه‌ها میتونه سخت‌ترین کاری باشه که در زندگیتون انتظارتون را میکشه. همه انتخاب‌های قبلی شما در این مرحله شما را تحت تأثیر قرار میده و میتونه زندگیتون را به جهنم یا بهشت تبدیل کنه.

شاید پیش خودتون بگین چقدر حرف‌های من منفی و تلخه اما واقعیت همینه و شما هستین که تعیین میکنید چطور زندگی کنید و انتخاب‌های شما موفقیت و شکست‌های آیندتون را رقم میزنن پس این چهار انتخاب را ساده نگیرین و قبل از هر اقدامی حسابی بهشون فکر کنین و با دقت تصمیم بگیرین.

امیدوارم همه شما سلامت ،‌ موفق و مسرور باشین.



برچسب‌ها:

  1. Kuf گفت:

    خوب نوشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *