گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

رفع مشکل “the following signatures couldn’t be verified because the public key is not available”

بدون دیدگاه

لینوکس واقعاً سیستم عامل بسیار خوبیه و به نظر من برای استفاده روزمره و کاربران عادی هم خیلی مناسبه ولی مثل ویندوز و دیگر سیستم عامل ها ممکنه مشکلاتی هم پیش بیاد که به ندرت اتفاق می‌افته.

همونطور که میدونید لینوکس برای برنامه‌هاش از Repository ها یا همون مخازن استفاده میکنه و پکیج‌های نرم افزاری را هم بر اساس اونها نصب و به روز میکنه ، حالا هر مخزنی یک امضای دیجیتالی داره که مانع از بروز ناهماهنگی‌ها و مشکلات امنیتی می‌شود. گاهی اتفاق میفته که این امضای دیجیتال به دلایلی پس از اضافه شدن یک مخزن تغییر میکنه و زمان بروز رسانی ، شما با خطای زیر مواجه می‌شوید.

W: GPG error: [URL]: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY 40976ZEF432E05X4

برای رفع این مشکل برای PUBKEY با مقدار 40976ZEF432E05X4 از دستور زیر استفاده میکنیم که قطعاً میدونید شما باید PUBKEY مورد نظر خودتون را جایگزین کنین:

sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys  40976ZEF432E05X4

در پایان باز هم یادآور می‌شوم که برای هر خطایی یک دلیل منطقی وجود داره و با کمی حوصله و جستجو توی اینترنت میتونیم به راحتی مشکل را حل کنیم. هیچ‌وقت با پاک کردن صورت مسأله نتیجه درستی حاصل نمیشود!



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *