گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

ذخیره کردن عکس‌های فایل MS Word توی LibreOffice

1 دیدگاه

شخصاً یکی از طرفداران برنامه LibreOffice و جایگزین کردنش در مقابل Office هستم و فکر میکنم ۹۰ درصد کسانی که LibreOffice را مسخره میکنن شاید توی عمرشون یا فقط Office را نصب کردند یا نهایتش یک فاکتور ، نامه ، پایان نامه یا فوقش اسناد اداری را باهاش نوشتند و چاپ کردند و لاغیر ، که همه این کار ها براحتی توی LibreOffice انجام میشه و چسبیدن به ویندوز برای Office در حد جوکی بیش نیست.

امروز میخواستم چند تا عکس را از توی یک سند Docx خارج کنم ولی گزینه Export کردن سر راست پیدا نکردم. با کمی جستجو به یک راه حل و دانش خیلی با حالی دست پیدا کردم. در‌ واقع متوجه شدم یک فایل odt یا ods در‌ واقع یک فایل آرشیوی از چند تا فایل و دایرکتوری هست که ساختارش را تشکیل میدن.

پس کافی بود فایل را در فرمت odt ذخیره کنم و تغیر پسوند بدم به zip و با extract کردنش همه عکس‌ها را توی یک پوشه به نام Pictures داشته باشم. البته LibreOffice شاید راه دیگه ای هم برای خروجی گرفتن از عکس‌ها داشته باشه اما این راه حل واقعاً ارزش مطرح کردنش توی یک پست وبلاگ را داشت.

نکته: البته نیازی به تغییر پسوند توی لینوکس نیست و لینوکس خودش تشخیص میده فایل آرشیوی هست و امکان Extract کردنش وجود داره.



برچسب‌ها:

  1. با نظرتون درباره LibreOffice کاملا موافقم و بشخصه توی این سال ها با LibreOffice و قبلتر از اون با OpenOffice مشکل حادی نداشتم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *