گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

دسترسی به حافظه داخلی گوشی های اندرویدی از طریق اوبونتو

بدون دیدگاه

من خودم همچنان از گوشی های به اصطلاح غیر هوشمند استفاده میکنم و دلایلی خودم را دارم اما احتمالش هم هست که در آینده‌ای نزدیک یک گوشی هوشمند را تجربه کنم. اما امروز یک نفر میخواست براش چند تا بازی و نرم‌افزار آندرویدی بریزم روی گوشیش ،‌خوب من هم نرم‌افزار ها را دانلود کردم و کابل usb گوشیش را زدم و منتظر پیام اجازه دسترسی به Internal Storage یا SD Storage گوشی بودم که گوشی پیام نصب PC Companion را داد و من با وجود احتمال اینکه Sony قطعاً برای ویندوز برنامه گذاشته و نه لینوکس یه تست زدم و حدسم درست بود !

پیش خودم گفتم حتماً توی تنظیمات Storage یا روش‌های انقال باید option ی را تأیید یا تنظیم کنم. اما واقعاً چیزی توی تنظیمات نبود. میشد با استفاده از Hot Spot یا WiFi pair یا بلوتوث انتقال را انجام بدم ولی چرا نباید با usb امکان دسترسی به Internal Storage یا SD Storage باشه ؟ با کمی جستجو متوجه شدم برای انتقال فایل‌ها اصلاً نیاز به PC Companion نیست و Nautilus باید بتونه تشخیص بده یک USB Storage وصل شده و Mount کنه.

پس از جستجوی بیشتر متوجه شدم مثل اینکه این نسخه های جدید اندروید از پروتکل MTP استفاده میکنند و Nautilus و Ubuntu از نسخه ۱۳.۱۰ به بعد این پروتکل را به صورت پیش‌فرض پشتیبانی میکنند و من ۱۲.۰۴ دارم. خوب مشکلی نیست ما هم این پروتکل را نصب میکنیم و مشکلمون حل میشه. اول از همه ppa را اضافه میکنیم :

sudo add-apt-repository ppa:langdalepl/gvfs-mtp

حالا باید apt را برزورسانی کنیم و نرم‌افزار ها را ارتقاء بدین :

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

پس از تکمیل مراحل هم باید اوبونتو را Restart کنیم.
حالا بعد از اتصال کابل USB براحتی میشه با Internal Storage و SD Storage کار کرد.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *