گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

حل مشکل Resolving Host در اوبونتو

1 دیدگاه

یک مدت بود که بعد از کمی کار کردن با سیستم مروگر خطای Resolving Host میداد و گاه و بی گاه رفع و دوباره تکرار میشد. اولش به DNS های ISP شک کردم و توی NetworkManager از DNS های OpenDNS و Google استفاده کردم اما باز هم مشکل تکرار میشد که با بررسی های بیشتر متوجه شدم اصلاً درخواست Resolve به DNS ارسال نمیشه و یه چیزی توی خود سیستم عامل داره مانع میشه.

تا دلتون بخواد جستجو کردم و ساعت‌ها جستجو نتیجه‌ای در بر نداشت ، البته مشکل اینجا بود که دنبال راه حل‌هایی بودم که دوستان تأیید کرده بودن جواب میده و راه حل‌هایی که برای دیگران جواب نداده بود را بررسی نمیکردم. یکی از موارد که اصلاً فکرم بهش خطور نمیکرد این بود که افرادی توصیه کرده بودن dnsmasq که یک DNS Forwarder و DHCP Server هست را غیر فعال کنیم.

خیلی شانسی توی یک وبلاگ کسی توضیح داده بود که dnsmasq که گویا از Ubuntu 16.04 پیش‌فرض نصب و فعال هست میتونه به دلایلی که جاش در این متن نمیگنجه باعث مشکلات Resolve بشه. خوب گفتم کار پیچیده‌ای نیست و کافیه حذفش کنیم و تویetc/NetworkManager/NetworkManager.conf/ هم غیر فعالش کنیم ببینیم چی میشه :

[main]
plugins=ifupdown,keyfile,ofono
#dns=dnsmasq

[ifupdown]
managed=false

بعدش هم NetworkManager را Restart کنیم :

sudo service network-manager restart

و در نهایت تعجب مشکل حل شد !!!!
به اندازه‌ای اعصابم از این مشکل خورد بود که حوصله کنکاش بیشتر نداشتم اما گفتم تجربش را توی وبلاگ بگذارم و در زمان مقتضی حتماً مفصل بررسیش کنم.



برچسب‌ها:

  1. جمال گفت:

    عالی بود مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *