گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

توهم بزرگ استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها در آسیا

2 دیدگاه‌ها

بالاخره دیشب رؤیای بزرگ پرسپولیسی ها برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا تقریبا به پایان رسید مگر اینکه بتونن الهلال را توی بازی برگست آبکش کنن ! که واقعاً بعید میدونم. اما جالبتر اینجاست که استقلالی ها که چند هفته‌ای میشه صداشون در نمیومد یکدفعه با معجزه عدد چهار شروع به کری خوانی برای پرسپولیس و رویای فینال آسیاشون کردن.

نکته اصلی اینجاست که قهرمانی های استقلال و حضور در فینال باشگاهی آسیا مربوط به دوران «مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا از ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۲» و «جام باشگاه‌های آسیا از ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۲» میشه.

حالا وقتی موضوع جالبتر میشه که متوجه باشیم قهرمانی استقلال در سال ۱۹۷۰ (پهلوی) کلاً با ۴ تا بازی بوده !!! و یا قهرمانی در سال ۱۹۹۰ (جمهوری اسلامی) با ۷ تا بازی بوده !!! در‌ واقع هیچکدوم از این مسابقات حالت لیگ نداشتند و تیم‌ها خیلی کم بودن و مثلاً در قیاس با سال ۲۰۱۳ که استقلال سوم شد این تیم ۱۲ بازی انجام داد.

نکته مهم دیگه هم این هست که اهمیت لیگ قهرمانان آسیا در مقایسه با جام های قبلی اصلاً قابل قیاس نیست و نباید در مورد قهرمانی ها متوهمانه کری بخونیم و فکر کنیم علی آباد شهر شده! در مورد پرسپولیس هم کلاً هیچ حرفی نیست چون اصلاً در هیچ زمانی نتونسته به فینال جامی در آسیا برسه!

پرافتخار ترین تیم ایران در لیگ قهرمانان آسیا سپاهان هست که نائب قهرمانی در سال ۲۰۰۷ داره و در جام باشگاه های جهان هم شرکت کرده. ذوب‌آهن هم دیگر تیم ایرانی هستش که در سال ۲۰۱۰ نائب قهرمان شده.



برچسب‌ها:

  1. PureOS گفت:

    اصفهانی دو آتیشه!‌D:

  2. محمد گفت:

    به نظر من ارزش تیم ها و افتخارات رو خود afc بهتر از ما میدونه
    پس بهتره سری به رتبه بندی خود afc بزنیم ببینیم اونجا چه خبره!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *