گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

تفاوت Email Marketing با فرستادن Spam چیه ؟

2 دیدگاه‌ها

من در زمینه Email Marketing فعالیت نمیکنم اما بارها پیش اومده که یک مشتری درخواست ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی و انبوه را داشته. در گذشته این درخواست ها را قبول میکردم و نرم‌افزار کارایی هم براش تولید کرده بودم اما اخیراً اگه کسی چنین درخواستی بکنه قطعاً به سمت سرویس های ارسال ایمیل تبلیغاتی داخلی و خارجی مثل MailChimp راهنماییش میکنم و شرّش را از سرم کوتاه میکنم چون به دردسرهای بعدش که Blacklist شدن و Spam Marked شدن و درگیری با ISP و Datacenter میزبانی وب هست نمی ارزه !

ایمیل مارکتینگ

دلیلش خیلی خیلی واضحه ، همه مشتریانی که من باهاشون سر و کار داشتم تبلیغات سالم را از اسپم تشخیص نمیدهند. حتی بعد از اینکه سرویس ارسال ایمیل انبوه را خریداری میکنند اولین خواسته بعدیشون خریدن لیست آدرس ایمیل هست ! و این را هم نمیدونن که اولین گام در ارسال اسپم همین ارسال های کور کورانه هستش.

اصلی ترین فرق ایمیل مارکتینگ با اسپم فرستادن اینه که افرادی که شما بهشون ایمیل می‌زنید خودشون درخواست دریافت چنین ایمیل‌هایی را از طریق فرم‌های آنلاین روی وب سایت شما ، فرم کاغذی یا جلسه کاری رو در رو داشته اند. در این صورت شما باید از فکر جمع کردن آدرس‌های ایمیل افراد گمنام و ناشناس پرهیز کنید.

این خیلی طبیعیه که مدت زمان بیشتری طول میکشه تا شما مخاطب انبوهی داشته باشین اما در این زمینه باید بگم که مخاطب با کیفیت از کمیت اونها مهمتره. حتی شما باید به صورت دوره ای ایمیلی برای مخاطب ها بفرستین و از اون ها بپرسین آیا همچنان علاقه به دریافت ایمیل‌های شما دارند ؟ و افرادی که به این ایمیل‌ها پاسخ نمیدهند را هم از لیستتون حذف کنید. ممکنه شما دارین برای مخاطبی ایمیل میفرستین که یا شما را به عنوان Spam به نرم‌افزار یا سایت دریافت ایمیلش معرفی کرده یا کلاً دیگه به ایمیلش مراجعه نمیکنه.

در آخر هم حتماً میدونین که برای جدا کردن خودتون از یک ارسال کننده اسپم باید امکان لغو عضویت وی را فراهم کنین و حتماً آدرس فیزیکی محل کار خودتون را به همراه شماره تماس در زیر ایمیل بنویسید تا گیرنده احساس کنه ایمیل را از یک شخص یا مجموعه گرفته و نه یک ربات‌ !



برچسب‌ها:

  1. 963852 گفت:

    سلام. چرا تعداد نطرات کاربران کمه؟این اطلاعات که مفیدن.

    1. یونیک مدیر گفت:

      آمار خود انجمن خوبه و با توجه به اینکه من قصد و نیتم کمک به برنامه نویسان دیگه هست بسیار راضی هستم. بیش از یکسال هم نیست که فعالیت میکنم و به خاطر مشغله کاری فعالیتم هم کمه. به هر حال از اینکه Comment میگذارین و من را در ادامه راه تشویق میکنید سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *