گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

تحلیل من از هفته‌های پایانی لیگ برتر ۹۴-۹۳

بدون دیدگاه

پس از برگزاری بازی‌های یک‌شنبه آینده فقط ۳ هفته تا پایان لیگ ۹۴-۹۳ باقی هست و امسال رقابت بسیار تنگاتنگی در رده های نخست جدول وجود داره. شاید بهتر بود این تحلیل را یک‌شنبه شب مینوشتم اما خوب حسابی سرم شلوغه و درگیری کاری قطعاً این اجازه را به من نخواهد داد.

رقابت بین ۶ تیم اول جدول یعنی تراکتورسازی ، سپاهان ،‌ نفت تهران ، فولاد ، استقلال و ذوب آهن هست. البته ذوب آهن و استقلال فقط روی کاغذ شانس قهرمانی دارن و رقابت اصلی بین ۴ تیم صدر جدول خواهد بود. نکته جالب اینجاست که با توجه به حضور ذوب آهن و نفت تهران در فینال جام حذفی یک رقابت برای چهارمین تیم سهمیه نصفی باشگاه های آسیا هم وجود داره و تیم ها دوست ندارند اگه قهرمانی را از دست بدهند سهمیه جام باشگاه های آسیا را هم از دست بدن.

جدول لیگ برتر ۹۳-۹۴

حالا بهتره در مورد ۶ تیم صدر جدول و بازی‌های پیش روی اونها صحبت کنم. من ترتیب اولویت را بر اساس سادگی بازی‌های پیش روی تیم ها از نظر خودم قرار دادم.

فولاد – تنها تیمی که ۳ هفته پایانی لیگ با هیچ باشگاه صدر جدولی یا در حال سقوط بازی نداره فولاد هستش. فولا فقط یک بازی سخت در هفته بیست و هفتم با ذوب آهن در خونه داره و در سه هفته پایانی با ملوان (انزلی) ، پدیده (اهواز) ، صبا (قم) بازی داره که سخت ترین بازیش در این سه هفته با ملوان خواهد بود.

نفت تهران – نفت تهران در چهار بازی پیش روش فقط در هفته آخر یک بازی شش امتیازی در تبریز با تراکتورسازی داره و سه بازی دیگش از هفته ۲۷ به ترتیب با ملوان (تهران) ، پدیده (مشهد) ، صبا (تهران) هست.

سپاهان – تیم مورد علاقه من بر خلاف تصور خیلی‌ها اصلاً کار ساده‌ای پیش رو نداره ، اگر چه تیمی که نتونه از پس دو تا باشگاه ته جدولی بر بیاد واقعاً لیاقت قهرمانی نداره. سپاهان با توجه به برد در برابر راه آهن در هفته ۲۷ ، دو تا بازی خیلی سخت خارج از خونه با تیم های کاندیدای سقوط یعنی استقلال خوزستان (هفته ۲۸ در اهواز) و نفت مسجد سلیمان (هفته ۲۹ در مسجد سلیمان) داره و حتی در بازی آخر هم باید با تیم خوب مجید جلالی که در نیم فصل دوم خیلی هم خوب نتیجه گرفته بازی کنه. سپاهان اگه میخواد قهرمان بشه باید هر سه تا بازی را ببره و قطعاً حریفان دیگر لغزش خواهند داشت. تنها رقیب محتمل فولا هست که سپاهان امیدواره ذوب آهن بتونه متوقفش کنه.

تراکتورسازی – قبول که این تیم صدر جدول هست اما در هفته ۲۷ یک بازی سخت توی کرج با پیکان در حال سقوط داره ، دربی تبریز را در هفته ۲۸ با گسترش فولاد برگزار میکنه. در هفته ۲۹ با استقلال در تهران بازی داره و در هفته پایانی هم با دیگر مدعی قهرمانی یعنی نفت در تبریز بازی داره. اگه تراکتورسازی در رتبه اول جدول نبود توی ترتیب شانس قهرمانی من در جایگاه آخر بود و اگه تراکتورسازی با این باز یهای سخت قهرمان بشه واقعاً شایسته ترین تیم خواهد بود.

استقلال – این تیم با تساوی مقابل پدیده در هفته ۲۷ در ورزشگاه آزادی تهران عملاً شانس قهرمانیش را خیلی از دست داد. استقلال در هفته ۲۸ با صبا در قم بازی داره ، هفته ۲۹ یک بازی سخت با تراکتورسازی مدعی داره و در هفته پایانی هم‌ بازی حیثیتی دربی تهران تحت تأثیر باخت نیم فصل اول مقابل پرسپولیس را در پیش داره که کار این تیم را برای قهرمانی خیلی خیلی سخت میکنه.

ذوب آهن – این تیم دوست‌ داشتنی مخصوصاً در نیم فصل دوم با بازی‌های فوق‌العاده‌ای که انجام داده و حضورش در فینال جام حذفی فقط به خاطر هشت امتیاز اختلافی که با صدر جدول داره در آخر قرار میگیره وگرنه غیر از بازی سخت هفته ۲۷ مقابل فولاد در اهواز ، در دیگر بازی‌هاش به ترتیب در هفته ۲۸ با نفت مسجد سلیمان (اصفهان) ، هفته ۲۹ با ملوان (اصفهان) و در هفته پایانی با پدیده در مشهد بازی داره. ذوب آهن هم از طریق جام حذفی و هم از طریق لیگ برتر شانس حضوری دوباره در لیگ قهرمانان آسیا را داره و با توجه به تمدید قرارداد گل‌محمدی برای یک فصل دیگر قطعاً در فصل بعد در همه جام ها به دنبال قهرمانی خواهد بود.

به امید قهرمانی سپاهان در لیگ برتر و ذوب آهن در جام حذفی.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *