گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

بازی بسیار بد تیم ملی ایران مقابل قطر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵

بدون دیدگاه

ایران در دومین بازی خودش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ تونست تیم ملی قطر را با نتیجه یک بر صفر شکست بده ولی متأسفانه بازی بسیار بسیار بدی را انجام داد که بیش از پیش من را قانع کرد این تیم و این‌ مربی هیچ آینده خوبی را برای ایران رقم نخواهند زد. شاید تیم ملی ایران بتونه با دفاع مطلق ، زیر توپ زدن و تک گل‌های شانسی به جام جهانی صعود کنه ، در مقابل نیجریه مساوی کنه و از آرژانتین در وقت اضافه گل بخوره یا در همین جام ملت‌ها در مرحله نیمه نهایی یا فینال حاضر بشه اما در نهایت کیفیت بازی ایران خیلی خیلی بد خواهد بود و بازی‌هایی شبیه به بازی بوسنی هم رقم خواهد خورد.

سردار آزمون - گل جام ملت های آسیا

امروز تیم ایران هیچ بازیکن فوق‌العاده‌ای نداشت و بهترین بازیکن به نظر من سردار آزمون بود که با هوش و تکنیک خیلی خوبش گل ایران را به ثمر رسوند. اما اگه بخواهیم به کل تیم ایران و کل بازی نگاه کنیم باید بگیم بسیار بد بودیم. همین تیم قطر اگه جلوی استرالیا یا ژاپن بازی میکرد کمتر از ۴ یا ۵ گل نمیخورد. تیم قطر خیلی آماتور و ضعیف بود اما ما دفاعی بازی کردیم و زیر توپ زدیم.

جدا از بازی بد تیم ، بازیکنان هم در حد و اندازه حتی بازی قبلی مقابل بحرین نبودند. شجاعی به عنوان بدترین بازیکن زمین در کنارش بازیکنان بدی مثل حاج‌صفی و قوچان نژاد را داشت که همه موقعیت های شوت زنیش را با سری پایین و زدن توپ توی دست دروازه بان (وسط دروازه) هدر داد. ووریا غفوری و پولادی هم‌ بازی درخشانی نداشتند و توی چندین صحنه جا موندن. آندو نسبت به بقیه بازیکنان بهتر بود ولی بازی خاصی را از نکونام ندیدم و به طور کلی تیم خیلی خیلی ضعیف بود.

دلیل این بازی بد را من در مربی تیم و طرز تفکرش چه در انتخاب بازیکنان و چه در روش بازی میبینم. شجاعی در بازی قبل هم اصلاً خوب نبود و خیلی توپ‌ها را لو داد و در مصاف های تک به تک یا خودش را زد زمین یا توپ را از دست داد. یادمون باشه شجاعی داره در جایگاه بازیکن بازی ساز میانی بازی میکنه و خیلی از حملات تیم را باید سازماندهی کنه اما در عوض دژاگه و آندو خیلی مؤثر تر کار میکنند و گل هم روی بازی همین دو با سردار به ثمر رسید.

اینکه کیروش بازی فاجعه شجاعی را میبینه ولی باز هم بهش فیکس بازی میده خیلی جای تعجب داره. در عوض کیروش متوجه بازی ضعیف قوچان نژاد در بازی قبل شد و به سردار بازی داد که نتیجه‌اش را هم گرفت. اما چرا وقتی در پست شجاعی ما بازیکنانی مثل نوری و خلعتبری داریم یا روی همین نیمکت سروش رفیعی نشسته ، کیروش باز هم از شجاعی بازی میگیره ؟ و نوری و خلعتبری را یا اصلاً دعوت نمیکنه یا خط میزنه ؟

جواب این سؤال در اندیشه مسخره مربی تیم ملی هست که فکر میکنه بازیکن های خارج از لیگ ایران شرایط بهتری دارند که قطعاً اینطور نیست. قوچان نژاد ، شجاعی ، پولادی و نکونام همه در لیگ های خارجی بازی میکنند و همه اونها نسبت به گذشته و در مقابل بسیاری از بازیکنان لیگ ضعیف‌تر هستند . نفر بعدی که خیلی جای انتقاد داره و بالاخره ازش دیر یا زود ضربه میخوریم دروازه بان تیم ملی یعنی حقیقی هستش.

حقیقی دروازه بان دو ضرب گیری هستش ، خیلی با مدافعان قاطی میکنه ، اعتماد به نفس مضر داره و نزدیک بود بازی قبل یک پنالتی مفت و مسلم بده. ضربات شروع مجددش چنگی به دل نمیزنه و خیلی مشکلات دیگه که نسبت به رحمتی و حتی بیرانوند ضعیفتر هستش. کیروش در این زمینه هم لجبازی میکنه و من شک ندارم ضربه خواهد خورد.

در مورد روش بازی هم که کیروش در مقابل تیم های دست دوم عربی هم داره تدافعی بازی میکنه و حرکات ترکیبی و هجومی و کار شده هم که تا حالا چیزی ندیدیم. من اگه انتقاد میکنم به خاطر علاقه‌ای هست که به تیم ملی کشورم دارم و ندیدن و نگفتن کاستی ها را خیانت میدونم و با افرادی که میگن چون در کوران مسابقات هستیم نباید حرف بزنیم کاملاً مخالفم. بازی بد ایران فقط در صورت بازی جلوی ژاپن و استرالیا مشهود خواهد بود که اگه همه چیز عادی پیش بره تا نیمه نهایی بهشون نمیخوریم.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *