گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

بازی آبرومندانه یا دفاع مطلق ،‌ مسأله این است !

بدون دیدگاه

بازی نیجریه تمام شد و تیم ملی با یک دفاع صرف و مطلق تونست یک امتیاز از این تیم آفریقایی بگیرد و عده‌ای به به‌به و چه‌چه از کیروش بپردازند ! واقعاً جای تأسف داره وقتی تیم هایی مثل شیلی و کاستاریکا مقابل اسپانیا و ایتالیا به این خوبی بازی کردند و دست به دفاع مطلق نزدند تیم ملی ایران به قول گاردین حتی نتونه ۳ ثانیه توپ را در جریان بازی نگه داره ! من نه از نتیجه بازی با نیجریه خوشحالم و نه از شکل بازی ایران. واقعاً این فوتبال بود یا بکش زیرش بود ؟ کیروش با این همه هزینه و جنگ و دعوا همین تیم را آماده جام جهانی کرده ؟ من نمیدونم وقتی قراره از همه تیم های گروه خودمون بترسیم و اتوبوس پارک کنیم جلوی دروازه اصلاً برای چی مهاجم بردیم ؟ اصلاً برای چی بازیکن بازی ساز میانی بردیم ؟ خوب بیشتر دفاع و هافبک دفاعی میبردیم که اگه مسدومیتی پیش اومد جایگزین بشوند.

بازی ایران و نیجریه

کیروش هم مثل افشین قطبی یک ترسو بیشتر نیست ! قطبی از تیم های شرق آسیا وحشت داشت و کیروش از اکثر تیم های جهان ، از ازبکستان و لبنان هم که نمیترسید جز باخت نصیبش نشد. قطبی کلاً به فوتبال ایران اعتقاد نداره و حتی حقیقی را که توی ایران هیچ مشتری بالای جدولی نداره به دروازه بان های دیگه ترجیح میده فقط به خاطر اینکه توی اروپا بازی میکنه !

امروز بازی آرژانتین را در پیش داریم و بر اساس کنفرانس خبری کیروش قراره مثل نیجریه بازی کنیم اما اگه هم ببازیم مشکلی نیست ! تازه ایشون میخواستند از فیفا اجازه بگیرند ایران مقابل آرژانتین با ۱۴ بازیکن بازی کنه !!!!

به نظر من بهتره تیم ملی بازی کنه و جوانمردانه و آبرومندانه ببازه اگه ضعیف تره ! سال ۹۸ مقابل کرواسی که توی جام جهانی ۹۸ فوق‌العاده بود باختیم اما انقدر خوب بودیم که مربی کرواسی که بعداً مربی تیم ملی خودمون هم شد از ایران تعریف کرد. به یوگوسلاوی و آلمانی باختیم که قطعاً از نیجریه و بوسنی بهتر هستند و آمریکایی را بردیم که خیلی هم از نیجریه و بوسنی ضعیف‌تر نبود.
سال ۲۰۰۶ هم به پرتغال و مکزیک باختیم که از این نیجریه و بوسنی قدرتمند تر بودند. اما مساوی اینطوری جلوی نیجریه برای من ایرانی هیچ لذتی نداره ! ترجیح میدادم ۴ یا ۵ موقعیت گل داشتیم اما میباختیم.

من خیلی خوشحال هستم که گویا کیروش قراره از تیم ملی بره. امیدوارم اجنبی پرست تر از اون جایگزینش نشه. بازی تیم های ژاپن و استرالیا شرف داره به این بازی ضعیف و دفاع ابلهانه.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *