گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

انتخاب بازیکنان اعزامی به جام جهانی برزیل ۲۰۱۴

بدون دیدگاه

کیروش بالاخره بازیکنان مورد نظرش برای جام جهانی برزیل ۲۰۱۴ را انتخاب کرد و اندیشه‌های خاص خودش را هم مثل همیشه در انتخاب های آخرش میشه دید. همه از جمله آقای جلالی متذکر شدند که چون کیروش نسبت به بازیکنان در اردو شناخت بهتری داره پس باید به انتخاب هاش اعتماد کرد ولی خوب بالاخره ایشون هم از خط خوردن خلعتبری تعجب کردند. در‌واقع به نظر من اکثر کارشناسان از انتقاد نسبت به کیروش ترس دارند غیر از آقای مایلی کهن ،‌ فرکی و قلعه نویی. البته کرانچار هم بوده ولی وطنی ها را عشق است.

کیروش

من به نوبه خودم دوست دارم انتخاب های کیروش را به چالش بکشم و همچنان عقیده دارم که کیروش انتخاب هاش بر اساس شایسته سالاری نیست و معیار هاش چیز های دیگه هستند. کیروش همیشه گفته که لیگهای خارجی حتی دسته دوم و سوم خیلی بهتر از لیگ ما هستند حتی اگه این لیگ مال کشور آمریکا باشه که عملاً هیچ ستاره و تیم باشگاهی موفقی نداره. این عقیده که واقعاً عقیده اجنبی پرستی هستش (به قول آقای قلعه‌نویی) صد در صد به تیم ما ضربه خواهد زد.

هنوز هم کسی یادش نرفته که گل برد مقابل ازبکستان در بازی رفت را خلعتبری زد و دروازه بانی های فوق‌العاده مهدی رحمتی در مقابل ازبکستان و کره در بازی‌های رفت بود که امتیازهای حساسی را برای ایران به ارمغان آورد. بیاین با هم نگاهی به چهار خط تیم ملی بندازیم.

دروازه بانان : اگه دروازه بان های ایرانی برتر امسال را از ۱۰۰ کارشنان فوتبال ایران بپرسین بیشترین امتیاز را رحمتی ، احمدی ،‌ مکانی و بیرانوند کسب خواهند کرد. ولی در لیست کیروش فقط نام احمدی مشاهده میشه که قطعاً دروازه بان اصلی ایران هستش. دو دروازه بان دیگر یعنی حقیقی و داوری قطعاً در اندازه های اسامی یاد شده نیستند. حقیقی که اصلاً ارزش بحث نداره و داوری هم که تیمش سقوط کرد و گل‌های زیادی هم خورد و توی تیم ملی هم هر وقت بازی کرده گل مفت خورده. معیار انتخاب این دو فقط بازی در تیم های خارجی هستش وبس.

مدافعان : در مورد مدافعان تنها یک نفر جای انتقاد داره و اون هم بیت‌آشور هستش. من نمیخوام در مورد بازیکنانی که میتونستند در این پست استفاده بشوند صحبت کنم اما بیت‌آشور نه بازی فوق‌العاده‌ای برای تیم ملی انجام داده و نه در تیم باشگاهی خاصی یا کشور صاحب فوتبالی بازی کرده. تنها دلیل دعوت از اون هم فقط بازی در تیم های خارجی هستش.

هافبک ها : خوشبختانه کیروش در این پست کسی را مورد غضب قرار نداده و بازیکنی دو رگه‌ یا درجه دویی که توی لیگ خارجی باشه و کیروش دعوتش کرده باشه نداشتیم.

مهاجمان : در این پست پیکان انتقاد به سمت دو بازیکن هستش ، یکی مسعود شجاعی و دیگری علیرضا جهانبخش. مسعود شجاعی به‌ قدری در بازی‌های اخیر تیم ملی ضعیف نشون داده که از طرف تماشاگران توی ورزشگاه «هو» شد. مسعود نه تکنیک گذشته را داره و نه کیفیت گذشته را و تنها دلیلش برای بودن در ترکیب ، بازی در لیگ دسته دو اسپانیا هستش. جهانبخش هم به کل هم برای تیم ملی ناشناخته هستش و هم تیم باشگاهیش یعنی نایمخن توی لیگ هلند سقوط کرده. چند گلی هم برای نایمخن زده اما وقتی در کنار خلعتبری قرار میگیره نیاز به گفتن نیست که فقط به دلیل حضور در یک باشگاه خارجی اون هم سقوط کرده در لیست کیروش قرار گرفته.

من فقط یک امید کورسویی برای جام جهانی برزیل دارم و اون هم اینه که کیروش مثل مقدماتی جام جهانی خوش شانس باشه و توپ‌های مسی و رفقا یا بیرون از چارچوب باشه یا توی تیرک دروازه مثل تیرکی که جلوی قطر در بازی برگشت داشتیم یا اشتباهاتی که کره ای ها توی ایران و خود کره داشتند.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *