گیک فارسی

نوشته های یک گیک فارسی از فعالیت ها ،‌ علاقه مندی ها و نقد هایش

اخطار جدید در apt-get update که بهش بر نخورده بودم

بدون دیدگاه

بر خلاف ویندوز که من هیچ‌وقت سیستم را Update نمیکردم حالا یا کلاً مایکروسافت به خاطر Crack ی بودن ویندوز اجازه نمیداد یا کلاً Update های سنگین و در مواردی همراه با Bug و دردسر داشت اما توی لینوکس خیلی کم اتفاق میفته که بیش از ۳ روز بگذره و من مخازن را Update و Upgrade نکنم.

امروز که داشتم درخواست Update مخازن را میدادم در انتها با یک اخطاری مواجه شدم که مربوط به PPA نرم‌افزار Opera بود :

W: GPG error: http://deb.opera.com stable Release: The following signatures were invalid: KEYEXPIRED 1435908620 KEYEXPIRED 1435908620 KEYEXPIRED 1435908620 The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY 63F7D4AFF6D61D45

از خطا پیداتست که مشکلی برای رمزگشایی این Package به وجود اومده و کلید مورد نظر منقضی شده. بعد از کمی جستجو متوجه میشم که باید کلید جدید را برای 63F7D4AFF6D61D45 با استفاده از دستور زیر بگیرم :

sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 63F7D4AFF6D61D45

بعد از واردسازی موفقیت آمیز کلید حالا میتونم دوباره مخازن را بروز کنم.

هدفم از نوشتن این تیپ موضوعات دو چیزه : اول اینکه بتونم راه حل را آرشیو کنم و در صورت لزوم در آینده به اون برگردم و دوم اینکه خوانندگان وبلاگ بدونن من هم با خطا های جدید و ناشناخته روبرو میشم اما مأیوس نمیشم و غر نمیزنم. با کمی جستجو ، هم چیز های جدیدی یاد میگیرم و هم مشکل را حل میکنم.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *